رقابت معماران برجسته کشور در مسابقه‌ طراحی سردر دانشگاه شریف

رقابت معماران برجسته کشور در مسابقه‌ طراحی سردر دانشگاه شریف

http://www.bananews.ir/مسابقه‌ی طراحی سردر دانشگاه صنعتی شریف که با شرکت معماران برجسته‌ی ایرانی همراه بود، با معرفی طرح‌های برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irکمیته‌ی برگزاری مسابقه از ده معمار برجسته‌ی ایرانی که دارای شهرت و اعتبار جهانی هستند دعوت به عمل آورد تا با شرکت در این مسابقه ظرف یک ماه طرح‌های خود را به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند که از این میان هشت نفر از دعوت شدگان در مسابقه شرکت کرده و طرح‌های خود را به دبیرخانه ارائه کردند.

بنا بر این گزارش، مهندس جهانگیر درویش، دکتر فؤاد رفیعی، مهندس صالح حاج میری، مهندس محمدحسن مومنی، مهندس محمدرضا عشقی، دکتر علی اکبر صارمی، مهندس شهاب الدین ارفعی و مهندس نظام عامری، هشت معمار برجسته ملی و بین‌المللی هستند که در این مسابقه شرکت کرده‌اند.

هیئت داوران این مسابقه متشکل از مهندس بهشتی، مهندس کلانتری و دکتر طالبیان که همگی از معماران برجسته کشور بوده و جزو مفاخر معماری ایران به شمار می‌آیند با بررسی طرح‌ها، از بین هشت طرح ارائه شده، سه طرح برتر را برگزیدند.

در این میان دو طرح ارائه شده توسط مهندس شهاب‌الدین ارفعی و دکتر فؤاد رفیعی مشترکاً رتبه‌ی نخست را کسب کردند و طرح مهندس صالح حاجی میری رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

بر اساس اعلام هیئت داوران تمامی هشت طرح ارائه شده قابلیت اجرا شدن دارند و هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شریف می‌تواند به صلاحدید خود از تمامی طرح‌های ارائه شده بهره‌ی لازم را ببرند.

دکتر فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه این مسابقه اظهار امیدواری کرد سردری مناسب و در شأن جایگاه دانشگاه صنعتی شریف ایجاد شود.

وی افزود: موضوع سردر دانشگاه صنعتی شریف سال‌هاست که در شورای دانشگاه مطرح بوده و همواره در خصوص وضعیت ورودی دانشگاه شریف و عدم تناسب آن با شان و نام دانشگاه صنعتی شریف به عنوان بهترین دانشگاه کشور مباحثی مطرح بوده و اقداماتی صورت پذیرفته است.

وی ضمن ابراز رضایت از به کارگیری تجربیات و اندوخته‌های معمارین برجسته‌ی کشور و ابراز امیدواری از طراحی و اجرای سردری مناسب و در خور نام دانشگاه شریف گفت: تمایل و حضور معماران برجسته و بنام در این مسابقه نشان داد دانشگاه صنعتی شریف از سرمایه اجتماعی بالایی برخوردار است که توانسته این متخصصین و معماران برجسته را جذب کند.

رئیس دانشگاه شریف در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی دانشگاه شریف گفت: با توجه به طرح توسعه و ساماندهی دانشگاه صنعتی شریف و انتقال بخش‌هایی از دانشگاه به منطقه ۲۲ و قلعه حسن‌خان، امیدواریم تا بتوانیم از طرح‌های ارزشمندی که توسط معمارین برجسته ارائه شده است، برای دانشگاه شریف در اماکن مختلف استفاده کنیم.

فتوحی در پایان اظهار امیدواری کرد بتوانیم تا اول سال تحصیلی ۹۵-۹۴ طرح انتخاب شده اجرا شود و مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهندس بهشتی، رئیس هیئت داوران و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی که خود جزو مفاخر معماری ایران به شمار می‌آید، در این مراسم گفت: بسیار خوشحالیم که جامعه معماری ایران توانست به دانشگاه صنعتی شریف ادای احترام کند و طرح‌هایی در خور نام دانشگاه صنعتی شریف را ارائه کند.

وی گفت: معماران شرکت کننده در این مسابقه عمدتاً از پیشکسوتان و بزرگان معماری کشور هستند و شأن دانشگاه صنعتی شریف موجب شد تا این معماران برجسته از شرکت در این مسابقه استقبال کنند.

رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی تصریح کرد: خوشبختانه این مسابقه جزو معدود مسابقاتی بود که در آن مطالعات تخصصی صورت پذیرفته و آداب مسابقه به خوبی به جای آورده شد و استقبال قابل تأملی که از این مسابقه صورت پذیرفت، نشان از سطح بالای این مسابقه داد.

 

ایسنا

    نظرات