تأمین آب شرب بندرعباس از آب نشتی سد شمیل

تأمین آب شرب بندرعباس از آب نشتی سد شمیل

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: به‌زودی بهره‌برداری از آب نشتی سد شمیل به‌منظور تأمین آب شرب شهرهای بندرعباس و خمیر آغاز می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir«محمدباقر حیدری» در بازدید طرح بهره‌برداری از نشتی سد شمیل که یکی از منابع تأمین‌کننده‌ی آب شرب اضطراری شهرهای بندرعباس و خمیر است، با اشاره به جبران کمبود آب در شهرهای بندرعباس و خمیر افزود: این طرح با قراردادی بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز و در مراحل پایانی عملیات اجرایی هستیم.

وی اظهارکرد: با اجرای طرح مذکور پیش‌بینی می‌شود حداکثر ۵۰۰ تا ۶۰۰ لیتر در ثانیه قابل استحصال باشد.

حیدری تصریح کرد: این طرح به‌صورت کلی شامل احداث، زهکش آب‌های زیرزمینی و تله‌اندازی آب‌های سطحی، احداث اتاقک بتنی جمع‌آوری و انتقال آب، احداث و تجهیز حوضچه شیرآلات ومتعلقات مربوطه و اجرای خط انتقال آب جهت اتصال به خط انتقال اصلی می‌باشد که تاکنون ۹۷ درصد این طرح انجام شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: از دیگر طرح‌های اضطراری پیش‌بینی شده برای تأمین آب، حفاری ۱۲ حلقه چاه در دشت‌های «نیان» است که عملیات اجرایی شبکه‌ی جمع‌آوری و تجهیز چاه‌ها با قراردادی بالغ بر ۲۲ میلیارد ریال در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا یکماه آینده به بهره‌برداری برسد.

وی خاطرنشان کرد: می‌کوشیم مردم شریف بندرعباس در گرمای شدید با مشکلات کمبود آب شرب مواجه نشوند.

 

ایسنا

    نظرات