تحویل واحدهای ویژه تهرانسر تا شهریور/ مشکل آسانسور سد راه اسکان متقاضیان

تحویل واحدهای ویژه تهرانسر تا شهریور/ مشکل آسانسور سد راه اسکان متقاضیان

http://www.bananews.ir/قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر با تاکید بر اینکه ایجاد کلیه امکانات رفاهی برای پروژه مسکن ویژه تهرانسر در دستور کار است، ادامه داد: تمامی واحدهای مربوط به شرکت‌های احرار زنجان، کوری مریم و پایاسازه تا پایان شهریور تحویل متقاضیان خواهد شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irیاسر لک،درباره آخرین وضعیت تحویل واحدهای مسکن ویژه تهرانسر به متقاضیان با توجه به نزدیک شدن به زمان اتمام مهلت ۱۵ ماهه پس از عقد قرارداد برای تحویل کلیه واحدها اظهار کرد: از بهمن و اسفند سال ۹۲ قراردادی با متقاضیان بسته شد که طی مدت زمان ۱۵ماه کلیه ۲۳۱۰ واحد این پروژه تحویل متقاضیان مسکن ویژه شود. زمانی که هیات عامل جدید از ابتدای سال ۹۳ فعالیت خود را برای تسریع در روند ساخت و ساز پروژه آغاز کرد، این قرارداد با کلیه متقاضیان بسته شده بود. مهلت ۱۵ ماهه اواخر خرداد سال جاری به اتمام می‌رسد و کلیه واحدها باید تحویل متقاضیان شود. در قرارداد نیز ذکر شد همانطور که برای متقاضیان در صورت تاخیر در پرداخت اقساط جریمه در نظر گرفته می شود برای تاخیر در تحویل واحدها نیز سازمان ملی زمین و مسکن و ادره کل راه و شهرسازی استان تهران متعهد شدند بر اساس یکسری ضوابط به متقاضیان جریمه بپردازند.

 

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر افزود:با استقرار هیات عامل جدید و مهندس بیژنی به عنوان مجری طرح پروژه، این موضوع که کلیه واحدها را بخواهیم در خرداد ۹۴تحویل متقاضیان دهیم دور از منطق تشخیص داده شد چرا که پیمانکاران به مرور با گرفتن هزینه ساخت اقدام به تکمیل واحدها می‌کنند؛ در نتیجه با بررسی های انجام شده بنا شد واحدهای ساخته شده به مرور و در ۴فاز تحویل متقاضیان شود. خودمان هم در ابتدا این احتمال را می دادیم روند تحویل واحدها به متقاضیان با تاخیر همراه باشد اما به عمد سعی کردیم با تعیین زمان تحویل بر پیمانکاران فشار بیاوریم تا گمان نکنند فشاری بر آنها بابت تکمیل هر چه سریع‌تر واحدها وجود ندارد. هر چند اعلام زمان تحویل واحدها باعث افزایش فشار بر ما شد، اما ترجیح دادیم این زمان بندی را اعلام کنیم تا پیمانکاران سرعت بیشتری به کار خود بدهند.

عدم واریز قسط آخر به خاطر تکمیل نشدن آسانسور

وی ادامه داد: مراسم تحویل واحدهای فصل پاییز به عنوان فاز اول پروژه را در تاریخ ۷ دی ماه سال گذشته برگزار کردیم و تحویل واحدها به متقاضیان فاز اول از ماه بهمن و پس از نصب کنتورهای گاز که با تاخیر همراه شده بود آغاز شد. تا الان نیز نزدیک ۷۵متقاضی فاز اول که بیشتر آنها واحدشان در طبقات ۴ یا ۵ است به دلیل عدم نصب آسانسور که این مورد از اختیار ما خارج است و باید با تایید سازمان استاندارد آسانسورها آماده بهره برداری شود، از واریز قسط پنجم و تحویل واحدهایشان خودداری می‌کنند که البته ما به صاحبان واحدهای طبقات ۴و۵ بخاطر مشکل ساکن شدن در صورت نبود آسانسور حق می دهیم، اما متقاضیان سایر طبقات باید هر چه سریعتر نسبت به واریز پول اقدام کنند و این هشدار را جدی بگیرند، در غیر اینصورت نام آنها حذف خواهد شد چرا که این کار آنها باعث وقفه در روند ساخت و ساز پروژه خواهد شد.

لک با بیان اینکه عملیات ساخت و ساز در پروژه با وضعیت نسبتا خوبی در حال انجام است تصریح کرد:اگر متقاضیانی که واحد هایشان آماده شده و پیامک برایشان ارسال شده است هر چه سریعتر نسبت به واریز قسط پنجم خود اقدام کنند و کلید منازلشان را تحویل بگیرند روند ساخت و ساز در پروژه سرعت خواهد گرفت و از بروز مشکل برای سایر متقاضیان جلوگیری خواهد شد.

قائم مقام مجری طرح مسکن ویژه تهرانسر درباره آخرین وضعیت تحویل فاز ۲ این پروژه نیز گفت: اواخر اسفند سال گذشته اعلام کردیم عملیات ساختمانی در فاز دوم پروژه به پایان رسیده و برق و آب واحدهای این فاز وصل شده، اما نصب کنتورهای گاز با تاخیر همراه شد. بعد از تعطیلات عید اولین واحدها پس از نصب کنتور از اردیبهشت آماده تحویل به متقاضیان شد. در حال حاضر عملیات ساختمانی در کلیه واحدهای فاز دوم پروژه به اتمام رسیده و ۸۰ درصد واحدهای این فاز دارای آب،برق و گاز هستند و تنها آسانسور در بلوک ها راه اندازی نشده که آن هم باید با تایید اداره استاندارد آماده به کار شود. آسانسورها با کلیه تجهیزاتشان خریداری شده و نصب هم شده اند و به صورت آزمایشی هم مورد استفاده قرار گرفتند تا از سالم بودن آن ها اطمینان حاصل کنیم اما استفاده دایمی از آنها منوط به تایید بازرس اداره استاندارد است که پس از آن هم بیمه آسانسورها صادر می شود بنابراین نمی توانیم بدون تایید سازمان استاندارد و اخذ بیمه آنها را راه اندازی کنیم.

وی درباره زمان راه اندازی آسانسورها در فاز ۱ و ۲ نیز خاطرنشان کرد: آسانسورهای ۶ بلوک از واحدهای پایاسازه پاسارگاد توسط سازمان استاندارد در هفته گذشته تایید شدند و مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت. از برخی بلوک های شرکت های احرار و شگفت ساز نیز پس از رفع برخی ایرادات که توسط بازرسان اداره استاندارد گرفته شد ظرف هفته آینده مجددا بازدید به عمل خواهد آمد تا ان‌شاالله مجوز آن‌ها نیز صادر شود. فکر می‌کنم تا اواخر ماه جاری یا نهایتا تا اوایل تیر ماه کلیه آسانسورهای مربوط به فاز اول پروژه آماده بهره برداری شوند. همچنین نزدیک ۵۰۰ واحد از ۶۳۰ واحد مربوط به فاز دوم دارای آب و برق و گاز هستند. عملیات ساختمانی در یکسری از واحدهای شگفت ساز نیز با تاخیر همراه شد که تا پایان ماه جاری به اتمام خواهد رسید و وارد مرحله نصب انشعابات گاز خواهند شد. از احرار زنجان هم در مرحله دوم ۱۰۰ واحد آماده تحویل به متقاضیان است.کلیه واحدهای فاز دوم مربوط به پایاسازه نیز آماده تحویل است و پیامک آن به متقاضیان ارسال شده است. همچنین تعداد ۴۰ واحد از ۱۶۰ واحد کوری مریم تا اواخر ماه جاری آماده تحویل به متقاضیان می‌شود و به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم که کلیه۱۲۰ واحد باقیمانده این پروژه را که فاز ۳ و ۴ محسوب می شوند را بصورت یکجا تا اواخر شهریور سال جاری تحویل متقاضیان بدهیم. برنامه ما این است که تمامی واحدهای پروژه های کوری مریم،پایاسازه پاسارگاد و احرار زنجان تا شهریور به طور کامل تحویل متقاضیان شود.

مدیر برنامه‌ریزی پروژه مسکن ویژه تهرانسر درباره نگرانی متقاضیان پروژه شگفت ساز برای تاخیر در روند ساخت و ساز این پروژه گفت: مقداری مشکلات در قراردادهای این شرکت با طرف های دیگر برای تامین اسکلت ساختمانی بوجود آمد که این شرکت مجبور شد آن ها را خلع ید کند و با شرکت های دیگر قرارداد ببندد که این موضوع باعث تاخیر در روند ساخت و ساز این شرکت شد اما فاز سوم این پروژه که قول داده بودیم تا اواخر خرداد آماده کنیم با تاخیر در تابستان تحویل متقاضیان خواهد شد و به هیچ وجه از این بابت نگران نباشند. فاز دوم این پروژه هم تا پایان ماه جاری تحویل خواهد شد. ما کلیه واحدهای فاز دوم پروژه مسکن ویژه تهرانسر را پایان ماه جاری و پیش از آغاز ماه مبارک رمضان تحویل متقاضیان خواهیم داد.

عضو هیات عامل مسکن ویژه تهرانسر درباره زمان تحویل واحدهای فاز ۳ نیز عنوان کرد: واحدهای این فاز نیز نهایتا با ۲ ماه تاخیر پس از عید سعید فطر آماده تحویل به متقاضیان خواهد بود. واحدهای مربوط به فاز چهارم شرکت های احرار،پاسارگاد و کوری مریم تا پایان شهریور تحویل متقاضیان خواهد شد و فاز ۴ شگفت ساز نیز که ۱۸۰ واحد است نهایتا با دو ماه تاخیر تحویل متقاضیان می شود. البته حدود ۱۰۰ واحد آن با یاری خدا مهر ماه آماده خواهد شد. همه این ها منوط به همکاری متقاضیانی است که به محض آماده شدن واحدهایشان پول قسط پنجم را واریز کنند تا ما بتوانیم با تزریق مالی به پیمانکاران سرعت ساخت و ساز را بیش از پیش کنیم.

وی تاکید کرد: فقط در صورتیکه انشعابات آب و برق و گاز در واحدها برقرار باشد به متقاضیان اعلام می کنیم برای تحویل واحدهایشان اقدام کنند.تنها آسانسور می ماند که آن هم با تایید سازمان استاندارد و اخذ بیمه به مرور و در سریعترین زمان ممکن انجام خواهد شد. بنابراین متقاضیان باید همکاری خوبی برای آبادی هر چه سریعتر پروژه داشته باشند.

لک درباره زمان آغاز ساخت امکانات رفاهی در پروژه نیز یادآور شد: مراحل ساخت ۸ الی ۱۲ باب مغازه میان پروژه های احرار، پاسارگاد و شگفت ساز در آینده نزدیک به پایان می رسد. هفته گذشته انتخاب پیمانکار احداث مسجد را داشتیم که مهندس پژمان از طریق سازمان ملی زمین و مسکن هزینه احداث آن را که رقمی در حدود ۶ میلیارد تومان خواهد بود پرداخت می کنند. رییس سازمان ملی زمین و مسکن همواره تاکید می کند شما فقط مسکن ویژه نسازید بلکه محله و منطقه ویژه بسازید بخاطر همین در موضوع تامین امکانات رفاهی تاکید ویژه‌ای دارند و مهندس بیژنی نیز به عنوان مجری طرح در همین راستا به صورت جدی در پی فراهم آوردن بهترین امکانات رفاهی برای متقاضان این پروژه است. ساخت مراکز محله هم در حدود یک ونیم میلیارد تومان هزینه دارد که سازمان ملی زمین و مسکن آن را پرداخت می‌کند. مناقصه برای احداث فضای سبز هم انجام شد و پاکت ها باز شد که با برآورد حدود دو و نیم میلیارد تومان در فضای بین پروژه های پاسارگاد و احرار و کوری مریم به غیر از فضاهای فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و مسجد ایجاد خواهد شد. ساخت مسجد حدود ۲ سال زمان می‌رد اما محور خدماتی و فضای سبز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. در این رابطه پیمانکار انتخاب شده و تا چند روز آینده کار خود را آغاز می کند.

وی یادآور شد: مسولان سازمان ملی زمین و مسکن نزدیک به ۱۵میلیارد تومان برای تجهیز پروژه به مسجد،فضای سبز،امکانات رفاهی و... بودجه پیش بینی کرده اند تا متقاضیان بدون هیچ مشکلی، زندگی توام با آرامشی را در محله ویژه تهرانسر پیش رو داشته باشند.

عضو هیات عامل مسکن ویژه تهرانسر درباره نگرانی متقاضیان بابت روشنایی معابر گفت: روشنایی معابر بلافاصله با وصل شدن منابع تغذیه پروژه از دو جهت بلوار یاس و جاده فتح به طور کامل تامین می شود. اوایل مقداری مشکل داشتیم چرا که فقط از یک منبع تغذیه در بلوار یاس روشنایی پروژه تامین می شد که این مشکل حل شده است.الان خیابان های پروژه کاملا در شب ها روشن است و سایر پایه های روشنایی نیز در حال نصب است تا مشکلی از این بابت وجود نداشته باشد.

لک در ادامه گفتگو درباره زمان جداسازی بیابان مجاور مسکن ویژه با محل پروژه به‌دلیل نگرانی متقاضیان برای تامین امنیت هر چه بیشتر نیز گفت: تا یک ماه آینده دیوار بتنی بین پروژه های پاسارگاد و شهرک هواپیمایی برچیده می شود و از آن برای جداسازی اراضی مجاور با محل پروژه استفاده خواهیم کرد. البته دیوار فعلی حدود دویست متر است اما برای جداسازی زمین خالی با پروژه به حدود نهصد متر دیوار بتنی نیاز داریم که در حال خریداری آن هستیم. همچنین با پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی،خیابان مجاور پایاسازه و شهرک هواپیمایی به بزرگراه فتح متصل شد که نقش مهمی در رشد پروژه و راحتی تردد متقاضیان خواهد داشت. انشاالله با اتمام مراحل آسفالت این خیابان و تکمیل ساخت واحدها تا پایان تابستان فضای کارگاهی در پروژه برچیده شود.

وی درباره زمان رونمایی از شیوه نامه نقل و انتقال واحدها گفت: شیوه نامه در حال نهایی شدن است.سازمان ملی زمین و مسکن هفته گذشته جلسه ای را برای بررسی این موضوع گذاشت که بدلیل برخی مشغله ها از سوی ما این جلسه لغو و به دوشنبه هفته جاری موکول شد.در این جلسه به جمع بندی های نهایی خواهیم رسید و تا پایان خرداد از شیوه نامه نقل و انتقال رونمایی خواهیم کرد.

لک با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه متقاضیانی که واحدهایشان آماده شده هر چه سریعتر قسط پنجم خود را واریز کنند تا پروژه با سرعت بیشتری به کار خود ادامه دهد گفت: در غیر اینصورت علیرغم میل باطنی و به اجبار تصمیمات ناخوشایندی در قبال این متقاضیان مخصوصا در طبقات اول تا سوم اتخاذ خواهد شد.

وی در پایان با قدردانی از حمایت های رییس سازمان ملی زمین و مسکن و مدیرکل راه و شهر سازی استان تهران تاکید کرد: با حمایت هایی که از سوی مسولان انجام شد رسیدگی به هیچ کدام از کارهای اداری مربوط به پروژه بیشتر از ۲۴ ساعت به طول نینجامید. فقط بحث شیوه نامه مانده که بحث مهمی است و باید نظرات کارشناسان حقوقی درباره آن مد نظر قرار گیرد و آن نیز تا پایان ماه جاری رونمایی خواهد شد. سازمان ملی زمین و مسکن تاکید دارد ساده ترین نوع شیوه نامه نقل و انتقال تدوین شود تا از بروز برخی سواستفاده ها جلوگیری شود.

 

ایسنا

    نظرات