تمام واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در سال ۹۵

تمام واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید در سال ۹۵

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلاتی از جمله مشکلات زیربنایی و حقوقی برخی واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید افزود: سیاست عمومی شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید اتمام این پروژه ها تا پایان سال ۹۴ است، اما به دلیل مشکلات یاد شده ممکن است اتمام برخی واحدها تا ابتدای سال ۹۵ به طول بیانجامد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحسن نریمان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۴۰۰ هزار واحد از مجموع مسکن مهر کشور سهم شهرهای جدید بوده است که ۵۰ درصد از این تعداد تاکنون تحویل متقاضیان شده است افزود: در ماه آینده ۲۰ هزار واحد دیگر آماده تحویل خواهد شد.

نریمان با تاکید بر اینکه به دنبال رفع مشکلات زیربنایی، همچنین مشکلات حقوقی در قالب تعامل با بانک مسکن در خصوص رفع مشکل مابه التفاوت تسهیلات و تسریع در تحویل واحدهای مسکونی هستیم، افزود: در حال حاضر ۱۸ شهر جدید فعال در کشور وجود دارد که دو شهر از این تعداد در استان مرکزی است.

 

وی افزود: ایجاد ۱۲ شهر و شهرک جدید را نیز در برنامه داریم که ویژگی آنها احداث به صورت مردم‌محور و با تلاش بخش خصوصی است. دولت در اجرای این طرح‌ها نقش ناظر عالی را ایفا می‌کند.

نریمان با بیان اینکه تلاش می کنیم از تمامی اقشار خانوارهایی در شهرهای جدید ساکن شده و به نوعی از دهک‌های یک تا ۱۰ در هر شهر به زندگی مشغول شوند افزود: به دنبال ایجاد شهرهایی پویا و استاندارد با حضور تمامی اقشار مردم هستیم.

وی افزایش وام مسکن و ارائه تسهیلات ۴۰، ۶۰ و ۸۰ میلیون تومانی به خانه اولی‌ها را زمینه ساز رونق بازار مسکن عنوان کرد و افزود: آن دسته از واحدهای مسکن مهر که به اتمام رسیده‌اند مشمول این تسهیلات می شوند.

نریمان از انجام طرح های مطالعاتی در خصوص ایجاد چند شهر جدید در کشور خبر داد که با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهند شد.

وی افزود: مجوز احداث شهر جدید ایرانیان با رویکرد اقتصادی و گردشگری در کنار شهر جدید پرند اخذ شده است.

نریمان با بیان اینکه در کل سعی می کنیم پایگاه‌های جمعیتی مناسبی را در قالب شهرهای جدید در کشور ایجاد کنیم گفت: سرریز جمعیت به شهرهای جدید منتقل می شوند براین اساس، ساماندهی شهرهایی که امکان پذیرش بیشتر از ظرفیت طراحی شده دارند و ورود سرریز جمعیت دیگر شهرها به شهرهایی که جمعیت پذیری بالاتری دارند در دستور کار بوده و پیگیری می شود.

 

ایسنا

    نظرات