پای شرکت‌های لیزینگ خودرو به بازار مسکن باز می‌شود/ حذف واسطه‌های دولتی در خانه‌دار شدن مردم ضروری است

پای شرکت‌های لیزینگ خودرو به بازار مسکن باز می‌شود/ حذف واسطه‌های دولتی در خانه‌دار شدن مردم ضروری است

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه املاک کشوری از حذف واسطه‌های دولتی در خانه‌دار شدن مردم خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irحسام عقبابی با اشاره به اینکه لیزینگ مسکن به عنوان یک واسطه دولتی در مسیر خانه‌دار شدن متقاضیان محسوب می‌شود گفت: ما باید به سمت و سوی حرکت کنیم که واسطه‌گری به خصوص دولتی را در خانه‌دار شدن کاهش دهیم.

وی افزود: واسطه‌های دولتی در مسیرهای خانه‌دار شدن مردم گام بر می دارند بطوریکه لیزینگ ها نیز به عنوان یک واسطه دولتی از سوی کارگزاری‌ شرکت‌ها محسوب شوند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاکی کشوری با اشاره به اینکه ما به دولت پیشنهاد استفاده از ظرفیت ۱۲۰ هزار بنگاه املاکی در این کار را ارائه کردیم افزود: در حال حاضر وزارت راه و شهرسازی می‌توانست با حداقل هزینه از ظرفیت‌های مشاوران املاک استفاده نماید و این طرح را به کار گیرد.

وی اظهار داشت: مشاوران املاک می‌توانند در این مسیر با ارائه نظرات کارشناسی شده و با حذف مالیات‌ها این طرح را اجرایی کند.

عقبایی با اشاره به اینکه در تمام کشورهای توسعه یافته مشاوران املاک علاوه بر انعقاد قرار دادها اقدام به تهیه تسهیلات خرید می‌کنند.

وی افزود: در ایران مشاوران املاک نیز می‌توانستند در کنار انعقاد قراردادها تسهیلات لازم را برای متقاضیان فراهم کند که این طرح نیز به نوعی لیزینگ محسوب می‌شود.

رئیس اتحادیه کشور خاطر نشان کرد: شرکت‌های لیزینگ تنها منافع خود رادر این حوزه در نظر می‌گیرند و به عنوان بنگاه خیریه منافع متقاضیان برای آنها مهم نیست.

عقبایی یادآور شد: شرکت‌های لیزینگ می‌تواند همان مشکلات شرکت‌های لیزینگ خودرو را برای متقاضیان مسکن ایجاد کند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات