احداث و تعمیر ۵۲ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده

احداث و تعمیر ۵۲ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده

http://www.bananews.ir/معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: هم اکنون احداث و تعمیر ۵۲ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده در دست اجرا است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعزیزالله مهدیان  اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵ هزار واحد مسکونی احداثی و ۳۷ هزار واحد تعمیراتی حادثه دیده ناشی از سیل و زلزله در سطح کشور در دست اجرا است.

وی افزود: این واحدها در استان‌هایی که دچار سیل و زلزله شده‌اند، شامل ایلام، سیستان بلوچستان، بوشهر و غیره اجرا می‌شود که بازسازی واحدهای مسکونی همه استان‌ها به جز سیستان بلوچستان تا پایان نیمه اول سال جاری به اتمام می رسد.

مهدیان با بیان اینکه هم اکنون بازسازی واحدهای مسکونی در این مناطق در مراحل پایانی است، تصریح کرد: در استان سیستان بلوچستان پنج هزار واحد احداثی در دست ساخت است که تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی بیان کرد: پراکندگی واحدهای مسکونی در این استان یکی از عوامل طولانی شدن ساخت واحدهای بازسازی شده در سیستان بلوچستان است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص بهسازی مسکن روستایی نیز گفت: در حال حاضر برای بهسازی مسکن روستایی تسهیلات ۱۵۰ میلیون ریالی در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: در نیمه دوم سال نیز سهمیه سال ۹۴ اعلام خواهد شد و افراد می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

 

مهر

    نظرات