یک کارشناس: تکلیف مسکن مهر روشن شود

یک کارشناس: تکلیف مسکن مهر روشن شود

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن معتقد است با توجه به سرمایه‌های هزینه شده برای مسکن مهر نمی‌توان به بهانه موافق نبودن با سیاست‌های این طرح آن را نادیده گرفت.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد عدالتخواه اظهار کرد: درست است که دولت قبلی به شکل بی‌برنامه بودجه‌ی ممکلت را خرج مسکن مهر کرد اما به هر حال این اقدام صورت گرفته و دولت فعلی باید آن را به سرانجام برساند.

وی افزود: دولت قبل با پول‌های بی‌پشتوانه و به قیمت افزایش تورم اقدام به ساخت خانه‌های مسکن مهر کرد. در حال حاضر بخشی از این خانه‌های نیمه کاره با توجه به مشکلاتی همچون دور بودن از شهرها و نداشتن زیرساخت‌های آب، برق، گاز و ... نیمه کاره رها شده‌اند که نباید از آنها چشم‌پوشی کرد. این‌که مدام بگوییم مسکن مهر غلط بوده، مشکل مسکن را حل نمی‌کند.

این کارشناس مسکن با اشاره به صحبت‌هایی مبنی بر این‌که اگر خانه‌های مسکن مهر در کشور دیگری قرار داشت با دینامت آن را تخریب می‌کردند گفت: آن‌قدر متقاضی در بین اقشار ضعیف جامعه وجود دارد که می‌توانند در مسکن مهر ساکن شوند که نیازی به تخریب آن نیست. دولت ابتدا باید مطمئن شود که همه شهروندان صاحب خانه شده‌اند، سپس به تخریب خانه‌های بدون کاربرد مسکن مهر بپردازد.

عدالت‌خواه، رکود بخش مسکن را ناشی از عدم تناسب قیمت‌ها با قدرت خرید مردم دانست و گفت: در حال حاضر حدود یک میلیون خانه خالی در تهران وجود دارد که سازندگان آن باید متناسب با قدرت خرید مردم آنها را به فروش برسانند تا بخشی از مشکل مسکن در شهر تهران حل شود.

وی تصریح کرد: با توجه به بالا بودن هزینه های تولید، تنها بخشی که می‌توان در آن سرمایه‌گذاری کرد بخش مسکن است ولی متاسفانه این بخش هم به بن‌بست خورده است. ممکن است با برداشته شدن تحریم‌ها بازار مسکن رونق بگیرد اما باید توجه کرد که پول ناشی از لغو تحریم‌ها را نباید صرفا در بخش مسکن تزریق کرد بلکه این پول‌ها باید در زیرساخت‌های اقتصاد کشور سرمایه‌گذاری شوند.

 

ایسنا

    نظرات