مسکن شهری ۶۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مسکن شهری ۶۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

http://www.bananews.ir/مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: ساخت مسکن شهری ۶۱۱ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از این میزان ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار پرداخت شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاباذر جابری با اشاره به اینکه ۲۰ هزار و ۶۰۰ واحد سال گذشته، مسکن شهری توسط بنیاد مسکن هدفگذاری گردید گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۹۸۹ واحد آغاز شد و مابقی واحدها نیز مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

 

وی افزود: ۵ هزار و یک واحد ساخت واحد جدید مسکن شهری را آغاز کردیم که از این تعداد ۱۰۰ درصد از آنها محقق گردید و پیشرفت فیزیکی آنها در پایان سال ۹۳ به ۳۲ درصد و پروژه‌های نیمه تمام به ۶۴ درصد رسید.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن تصریح کرد: سال گذشته ۷ هزار و ۹۰۰ واحد برنامه‌ریزی شده بود که در صورت تحقق منابع مالی تمام آنها به اتمام می‌رسد ولی در حال حاضر ۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن شهری پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد.

جابری در خصوص اعتبارات این پروژه‌ها اظهار داشت: در بحث اعتبارات که شامل منابع داخلی، تسهیلات بانکی و مشارکت و پیش فروش برای پروژه‌های مسکن شهری ۶۱۱ میلیارد تومان بود که تا پایان سال تنها ۴۲۰ میلیارد تومان اختصاص یافت ولی در حال حاضر ۳۳۲ میلیارد تومان برای تهیه طرح‌ها و ساخت آنها هزینه گردید.

وی خاطرنشان کرد: پیشرفت فیزیکی مسکن شهری در ۳۱ استان قابل توجه بوده و از پروژه‌های نیمه تمام سال‌های قبل حدود ۱۴ هزار و ۳۴ واحد مسکن شهری باقی مانده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحقیقات مسکن شهری بنیاد مسکن تأکید کرد: برنامه جدید بنیاد مسکن برای مسکن شهری در امسال چیزی حدود ۱۰ هزار و ۶۷۷ واحد است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات