کاهش ۳۲ درصدی فروش مصالح ساختمانی به دلیل افت ساخت‌وساز

کاهش ۳۲ درصدی فروش مصالح ساختمانی به دلیل افت ساخت‌وساز

http://www.bananews.ir/رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی تاکید کرد:‌ تفاهم نامه مالیاتی اخیر برای صنف ما قابل قبول و استفاده نیست، چرا که بازار این بخش در سال گذشته با رکود زیادی مواجه بوده و فروش مصالح ساختمانی حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irاسماعیل کاظمی اظهار کرد: با توجه به اینکه با رکود و کاهش توزیع و فروش مصالح ساختمانی مواجه بودیم چگونه باید مالیات صنوف هشت تا ۱۸ درصد تعیین شود.

وی در عین حال بیان کرد:‌ در سال گذشته صدور پروانه‌های ساختمانی ۴۰ درصد کاهش یافت و با توجه به تورم و افزایش هزینه‌ها، مشخص نیست چرا مالیات باید افزایش پیدا کند.

کاظمی با بیان اینکه باید مبنای سازمان امور مالیاتی برای افزایش مالیات میزان درآمد هر صنف باشد، تصریح کرد: مالیات باید براساس درصد درآمد تحقق یافته دریافت شود و این در حالی است که با توجه به کاهش درآمد صنوف، مالیات آن ها افزایش یافته که منطقی و کارشناسی نیست.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی با بیان اینکه از حدود ۱۰۲۰ عضو اتحادیه تقریبا ۳۷۰ عضو غیرفعال هستند، گفت: کسانی که واحد مجوزداری ندارند و واسطه ای کار می‌کنند درآمد زیادی دارند و بدون داشتن هزینه های جاری واحدهای مجوزدار، در این عرصه فعالیت می کنند.

وی نصب دستگاه‌های کارتخوان را را موجب ایجاد شفافیت و به دنبال آن تعیین مالیاتی حقیقی دانست.

گفتنی است؛ علیرغم تفاهم مالیاتی بین اتاق اصناف ایران و سازمان امور مالیاتی برای پرداخت مالیات بر درآمد سال گذشته که از سقف هشت تا ۱۸ درصد افزایش تعیین شده اتحادیه‌های زیر مجموعه اصناف به این تفاهم مالیاتی اعتراض دارند و معتقدند با توجه به رکود و کاهش درآمد صنوف در سال گذشته تعیین این رقم مالیاتی غیرکارشناسی و ظلم به اصناف است.

 

ایسنا

    نظرات