۴ هزار افتتاح حساب مسکن در ۱۸ روز

۴ هزار افتتاح حساب مسکن در ۱۸ روز

http://www.bananews.ir/مدیر عامل بانک مسکن گفت: ۴ هزار افتتاح حساب برای صندوق پس انداز مسکن در ۱۸ روز انجام شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمد بت شکن در گردهمایی نقشه راه تامین مالی مسکن اظهار داشت: صندوق پس انداز مسکن یکم برای خانه اولی ها و به ویژه متاهلین ایجاد شده است و استقبال هم در این مدت خوب بود به طوری که روزانه ۳۰۰ نفر مراجعه کننده داشتند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا یک سال آینده حداقل سه برابر مراجعه از منابع استفاده کنند، گفت: وام ۶۰ میلیونی بدون سپرده در بانک‌های تجاری پیگیری می شود و بانک مسکن بدون حساب سپرده پس انداز مجاز به پرداخت وام نیست.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در ۱۸ روز کاری این صندوق ۴ هزار افتتاح حساب انجام شده است، گفت: بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ۸۰ میلیونی مسکن آماده است و هیچ مشکلی ندارد و متقاضیان پس از یک سال با سپرده گذاری ۴۰ میلیون تومانی می توانند ۸۰ میلیون تومان وام دریافت کنند.

وی درخصوص درخواست‌های بانک مسکن برای تبدیل شدن به بانک توسعه ای گفت: از وزارت اقتصاد درخواست داریم تضمین نظام تامین مالی را از طریق بازار رهن ثانویه مسکن انجام دهد.

بت شکن با بیان اینکه بانک‌های توسعه ای در زمان رکود با اعطای نقش تسهیلاتی به بخش مسکن کمک می کنند، گفت: نقش دوم بانک‌ها در خصوص مشتری ها است که مشتری های ما آحاد مردم، شرکت‌های ساختمانی و شرکت‌ها و طرح‌های بزرگ کشور است که برای تمامی اینها وام تعریف شده است.

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه بانک مسکن باید نقش راهبری موسسات و بانک‌ها را داشته باشد، افزود: حتی تسهیلات بانک‌های تجاری هم باید توسط بانک مسکن خریداری شود و روی آن اوراق منتشر شده و فروخته شود و سپس منابع در اختیار بانک‌های تجاری قرار گیرد.

وی،مهمترین راهکار مالی خدمات را مدیریت دارایی ها عنوان کرد و گفت: تامین مالی پروژه، تامین مالی ساختار یافته، انتشار اوراق مشارکت، تامین مالی از طریق افزایش سرمایه از دیگر راهکارها است.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه از وزارت اقتصاد انتظار داریم تا لایحه بانک‌های توسعه ای تهیه شود و مجوز بیمه تخصصی اعتبار مسکن صادر شود، گفت: افزایش سرمایه بانک‌های سرمایه ای و تسویه و تهاتر بدهی ها از دولت از دیگر انتظارات ما از وزارت اقتصاد است.

بت شکن افزود: از سازمان مدیریت و برنامه ریزی انتظار داریم بابت برخی از تسهیلات به ما یارانه مابه‌التفاوت سود بدهد و مجوز تضمین تسهیلات را صادر کند.

وی ادامه داد: از بانک مرکزی انتظار داریم تا مجوز صندوق‌های جدید مسکن را صادر کند و سپرده قانون بانک‌های توسعه ای را کاهش دهد. همچنین اجازه اجرای عملیات لیزینگ مسکن را صادر کرده و سقف خرید وام را افزایش دهند.

مدیر عامل بانک مسکن با اشاره به اینکه از سازمان بورس انتظار داریم تا انتشار اوراق مشارکت رهنی و مجوز انواع اوراق بهادار را به بانک بدهد گفت: از وزارت راه و شهرسازی درخواست داریم تا سیاست گذاری‌های زمین را به نوعی پشتیبانی کننده سیاست‌های تامین مالی تهیه کند.

 

مهر

    نظرات