۳۸درصد واحدهای مسکن روستایی در سراسرکشور نوسازی شده است

۳۸درصد واحدهای مسکن روستایی در سراسرکشور نوسازی شده است

http://www.bananews.ir/معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۳۸ درصد واحدهای مسکن روستایی در سراسر کشور نوسازی شده و در برابر حوادث مقاوم هستند و بر اساس برنامه‌ریزی و پیش بینی های انجام یافته، تا افق ۱۴۰۵، حدود ۷۰ درصد از خانه‌های روستایی نوسازی می‌شود و آمار مسکن روستایی نوسازی شده به شش میلیون و ۱۵۰ هزار واحد می‌رسد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir عزیزاله مهدیان  با بیان این‌که در حال حاضر پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای کشور داریم، بیان کرد:‌ از سال ۱۳۹۴تا سال ۱۴۰۵ حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد به مسکن روستایی کشور افزوده خواهد شد.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: بیش از یک‌میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در طول دو برنامه چهارم و پنجم توسعه درکشور نوسازی و مقاوم‌سازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: به‌منظور پیشگیری از حوادث و بلاهای طبیعی سعی و تلاش ما و تأکید دولت بر مقاوم‌سازی در واحدهای مسکن روستایی است و از سال ۱۳۸۴ تاکنون سالی ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در روستاهای کشور نوسازی و مقاوم‌سازی شده که دولت اعتبار آن را تأمین کرده است و بانک‌ها نیز همکاری خوبی در این زمینه داشته‌اند.

مهدیان با اشاره به تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومسکن روستایی درسال ۱۳۹۴ در کشور گفت: تأمین تسهیلات برای ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی به تصویب هیئت دولت رسید و به بانک‌های عامل ابلاغ‌شده است و برای هر واحد ۱۵ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

مهدیان با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که هر خانوار روستایی حداقل یک واحد مسکن داشته باشد، گفت: تامین مسکن برای اقشار محروم جامعه از وظایف اصلی بنیاد است و از ۲۱ فرودین ۱۳۵۸ که حضرت امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بنیاد مسکن را داده بودند بنیاد مسکن بازسازی و نوسازی واحدهای مسکن روستایی را برعهده دارد، هم اکنون سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی با استفاده از تسهیلات بانکی درکشور نوسازی می شود.

معاون امور بازسازی ومسکن روستایی بنیاد مسکن کشور خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از ۱۲۲ هزار واحد های مسکونی درروستاهای استان آذربایجان شرقی تقریبا نزدیک به ۵۰ درصد مقاوم سازی و نوسازی شده است و براساس برنامه ر یزی های استان تا دوازده سال آتی این رقم به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید.

 

ایسنا

    نظرات