مجلس قانون پیش‌فروش ساختمان را سریع‌تر رسیدگی کند

مجلس قانون پیش‌فروش ساختمان را سریع‌تر رسیدگی کند

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران از مجلس خواست قانون پیش‌فروش ساختمان را با سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار دهد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسام عقبایی - رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران – اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به خلاء قانونی، امکان تنظیم قراردادهای پیش‌فروش وجود ندارد. لذا از مجلس درخواست می‌کنیم قانون پیش‌فروش ساختمان را که در حال بررسی است با سرعت بیشتری پی‌گیری کنند.

وی افزود: با توجه به این‌که مشاوران املاک، قرارداهای خرید و فروش را انجام می‌دهند، تفسیر ما این است که این افراد می‌توانند پیش‌نویس پیش‌فروش را تنظیم کنند.

عقبایی با بیان این‌که در حال حاضر آیین‌نامه اجرایی پیش‌فروش نوشته و ابلاغ شده، گفت: این آیین‌نامه در حال حاضر قابلیت اجرایی ندارد؛ چرا که هنوز قوانین آن تصویب نشده و در حال حاضر برای افرادی که می‌خواهند خانه پیش‌خرید کنند امکان تنظیم قرارداد یپیش فروش وجود ندارد.

به گفته رییس اتحادیه مشاوران املاک تهران، هم‌اکنون بحث شناسنامه فنی واحد پیش‌فروشی و بحث بیمه پیش‌فروش مطرح است. عملا این موضوع قفل شده و مردم در بلاتکلیفی بین دفاتر مشاوران املاک و دفاتر اسناد سردرگم هستند؛ چرا که مساله‌ی پیش‌فروش از شناسنامه فنی واحدی برخوردار نیست.

 

ایسنا

    نظرات