ساختمان‌ها نباید بر سر مردم خراب شوند

ساختمان‌ها نباید بر سر مردم خراب شوند

http://www.bananews.ir/"اگر ساختمان‌ها با اصول مهندسی و مقاوم ساخته شوند شاهد تخریب آنها در حوادث نخواهیم بود".

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار کرد: این‌که هر روز با هر بهانه‌ای روند ساخت و ساز به چالش کشیده شود منطقی نیست. صدور شناسنامه فنی قاعده‌ای است که در قانون پیش‌بینی شده و شرط آن این است که ساختمان توسط سازنده‌ی ذی‌صلاح ساخته شود.

وی با اشاره به ابطال ماده ۷ از مبحث دوم مقررات ملی ساختمان نظامات اداری مربوط به سازندگان ذی‌صلاح توسط دیوان عدالت اداری خاطرنشان کرد: دیوان بند ۱۹۱۹ مربوط به مجری را باطل کرده؛ حال آن‌که ده‌ها ماده دیگر در قانون وجود دارد که به سازنده‌ی ذی‌صلاح تاکید کرده است. لذا مشکل قانونی در این خصوص وجود ندارد.

غفرانی با بیان این‌که قانون بر صدور شناسنامه فنی تاکید دارد، گفت: گریز شهرداری از زیر بار مهندسی ساختمان صحیح نیست و ما می‌توانیم در صورت امتناع شهرداری، از ابزارهای قانونی استفاده کنیم.

رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران اظهار کرد: یکی از ابزارها این است که اگر ناظرین احساس کنند ساختمان‌ها توسط افراد غیرذی‌صلاح ساخته می‌شوند می‌توانند ساخت آن را متوقف کنند. در این خصوص با ناظرین هماهنگی‌های لازم انجام شده و در صورت مشاهده تخلف برخورد صورت می‌گیرد.

به گفته غفرانی ساختمان سرمایه ملی است که باید همه تلاش کنیم خوب ساخته شود تا سالیان دراز عمر کند و در حوادث بر سر مردم خراب نشود. زمانی جلوی حوادث گرفته می‌شود که از سرمایه‌های نیروی انسانی یعنی مهندسان، استفاده شود.

 

ایسنا

    نظرات