زوایای طرح جامع مسکن از منظر یک عضو مجمع تهران

زوایای طرح جامع مسکن از منظر یک عضو مجمع تهران

http://www.bananews.ir/یک عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: طی دو سال گذشته وزارت راه و شهرسازی عملکرد قابل بیانی در حوزه مسکن نداشته است.

به گزارش بنانیوز ؛ محمد سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، طرح جامع مسکن را از چند جهت مورد سوال دانست و افزود: آورده دولت در طرح مذکور چیست؟ آیا فقط با وام ۵۰ یا ۸۰ میلیون تومان می‌توان مسکن کشور را رونق داد؟ آیا بانک‌ها با حجم عظیم بدهی‌ها و مطالبات بانکی بر اساس رونق بخشی به مسکن توان مالی مناسب دارند؟

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای هدایت ۸۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور چیست؟ آیا دولت برنامه‌ای برای پرداخت یارانه به صنایع سیمان و فولادسازی کشور جهت رونق بخشی به ساخت و ساز دارد؟ اگر منابع مالی طرح جامع مسکن مشخص نشود، اجرایی نمی‌شود.

وی متذکر شد: امکان تأمین چند صد میلیون تومان نقدینگی برای جوانان و دهک‌های متوسط برای ساخت و ساز یا خرید مسکن فراهم نیست بنابراین،‌ سهم متقاضی در طرح مذکور از نظر میزان منابع مالی مشخص نیست.

سلیمانی دوره زمانی ساخت و ساز را از دیگر موارد نامشخص در قالب طرح جامع مسکن دانست و افزود: آیا طرح جامع مسکن پروژه‌ای ۲ ساله است یا ۲۰ ساله؟ که این مشخص نیست.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن عزم جدی وزارت راه و شهرسازی برای ورود موثر به حوزه مسکن را خواستار شد و افزود: وزارت راه و شهرسازی کینه‌توزی نسبت به عملکرد مسکنی دولت گذشته را کنار بگذارد و بخش مسکن را رونق دهند و ابعاد طرح جامع مسکن و تکلیف مسکن مهری‌ها را مشخص کند.

    نظرات