انتخاب مهندسان ناظر رقابتی‌ می‌شود/ افزایش طول عمر ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد

انتخاب مهندسان ناظر رقابتی‌ می‌شود/ افزایش طول عمر ساختمان‌ها در اولویت قرار دارد

http://www.bananews.ir/آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان صبح امروز با تاکید وزیر راه و شهرسازی بر رقابتی شدن انتخاب مهندسان ناظر و اولویت قرارگرفتن افزایش کیفیت ساختمان‌ها به عنوان سرمایه ملی در محل پردیس دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، آزمون ورود به حرفه نظام مهندسی ساختمان صبح امروز یکم مردادماه با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، حامد مظاهریان معاون امور مسکن و ساختمان، منوچهر شیبانی اصل مدیرکل سازمان‌های مهندسی و تشکل های حرفه‌ای، مهدی موذن رئیس شورای مرکزی نظام کاردانی و استادان دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد.
عباس آخوندی در این بازدید و در نشستی که به همین منظور برگزار شد با تاکید بر اهمیت دانش مهندسی و رفع مشکلاتی که امروزه مردم در حوزه ساختمان‌ها با آن مواجه هستند، گفت: شاهد برگزاری آزمون سازمان نظام مهندسی و رقابت ۱۶۳ هزار نفر در ۸۹ حوزه امتحانی هستیم که ۲۶ هزار نفر از متقاضیان در استان تهران و بقیه در سایر استان‌های کشور با هم رقابت می‌‌کنند.

*عمر ساختمان‌ها در کشور افزایش یابد

وی ادامه داد:با توجه به اینکه ساختمان بزرگترین سرمایه ملی محسوب می‌شود چون حدود ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاری‌ها را به خود اختصاص داده باید تدابیری بیندیشیم و در اجرا به گونه‌ای عمل کنیم تا عمر ساختمان‌ها در کشور افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ارتقای دانش و استفاده توامان از فناوری‌های روز برای مهندسان به ۳۰۰ هزار نفر عضو سازمان نظام مهندسی کشور اشاره کرد و گفت: مباحث نظام ارجاع کار و نظام تایید کیفیت ساختمان و صلاحیت مهندسان از جمله بحث‌های مهمی هستند که در آینده بنا داریم شیوه‌هایش را تغییر دهیم.

آخوندی اضافه کرد:در ارجاع کار، بحث آزادی حق انتخاب مالکان و کارفرمایان مطرح است که متاسفانه این آزادی انتخاب وجود ندارد و در تلاش هستیم این اطمینان را به مالکان و کارفرمایان بدهیم تا خود بتوانند مهندسان ناظر بر ساختمان را که هم‌اکنون توسط سازمان‌های نظام مهندسی و به صورت اجباری تعیین می شوند انتخاب کنند.

به گفته وزیر راه و شهرسازی مشکلات عمده‌ای که همواره کیفیت ساختمان‌ها را تحت الشعاع خود قرار می‌داده بحث فقدان امکان رقابت بود تا مالکان و کارفرمایان بتوانند خود مهندسان را انتخاب کنند که در برنامه‌های آتی وزارت راه و شهرسازی سر و سامان دادن به این مورد نیز در دستور کار قرار دارد.

*انتخاب مهندسان ناظر رقابتی می شود

آخوندی ادامه داد: مهندسان باید بتوانند به صورت رقابتی و بر اساس کیفیتی که در کار ارایه می کنند شانس بهتری نیز در گرفتن کار کسب کنند که این مساله مورد بازنگری قرار دارد و به زودی نیز ابلاغ می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: مهندسان باید بتوانند با بهره‌گیری از فناوری های جدید در حوزه مهندسی و بر مبنای رقابت کارهای خود را ارایه کنند که در فعالیت‌های مهندسی افزایش طول عمر ساختمان ها را به عنوان سرمایه ملی در اولویت قرار دهند.

 

فارس

    نظرات