پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های مسکن مهر پردیس/ حکم تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی غیرمجاز در بومهن صادر شد

پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های مسکن مهر پردیس/ حکم تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی غیرمجاز در بومهن صادر شد

http://www.bananews.ir/رجب صالحی از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برای پروژه‌های مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت: استارت ساخت قطار شهری پردیس زده شد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir امروز جلسه بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس با حضور خندان دل معاون عمرانی وزیر کشور و نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی، کریمی معاون عمرانی استاندار تهران برگزار گردید.

براساس این گزارش رجب صلاحی مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه شروع بکار پروژه‌های پردیس از سال ۷۲ بوده است گفت: اولین طرح جامع این شهر در سال ۷۴ برای ۱۵۰ هزار نفر طراحی گردید.

وی در ادامه افزود: طرح تفصیلی بعدی در سال ۸۳ انجام شد و در سال ۸۴ برای ۲۰۰ هزار نفر به تصویب نهایی رسید.

رجب صلاحی اظهار داشت: شهر پردیس دارای ۴ هزار هکتار و حریم این شهر ۱۱ هزار هکتار و نحوه دسترسی به این شهر از دو طریق آزادراه تهران پردیس و جاده فیروزکوه است.

مدیرعامل شرکت پردیس با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری پردیس سال گذشته آغاز شد گفت: این طرح نیازمند ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار است و در حال حاضر ۷ کریدور برای ۲۰ کیلومتر از این شهر طراحی شده و این قطار شهری به خط ۲ تهران متصل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموع فازهای موجود در پردیس ۱۱ فاز است گفت: ۹ سال از این پروژه مسکونی، تفریحی و تجاری و دو فاز مربوط به پروژه‌های مخابراتی و دانشگاهی است.

رجب صالحی با اشاره به اینکه مجموع واحدهای مسکونی مهر طراحی شده در پردیس ۸۴ هزار واحد است گفت: ۷ هزار واحد از این پروژه‌ها تحویل داده شده و در فاز ۳ هشت هزار و ۸۰۰ واحد در فاز ۵ شش هزار و ۲۰۰ واحد و در فاز ۸ بیست و شش هزار واحد طراحی شده است.

وی در ادامه گفت: در فاز ۹ هفت هزار واحد و در فاز ۱۱ سی‌وچهار هزار واحد مسکن مهر در ۶ برج ۱۴ طبقه که هر برج دارای ۶۰ واحد است طراحی شده است.

رجب صالحی یادآور شد: پیمانکار پروژه‌های مسکن مهر پردیس یک شرکت ترکیه‌ای بنام کوزو است که و تا امروز به این پروژه‌ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته شده است.

مدیرعامل شرکت عمران پردیس با اشاره به اینکه ما در حال تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی این واحدها هستیم گفت: برخی از این پروژه‌ها نهایی شده و در حال حاضر در شهر جدید پردیس ۱۱ مسجد، ۲ درمانگاه، ۳۱ مدرسه، ۲ کلانتری در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آنها به ۹۹ درصد رسیده است.

رجب صالحی توضیح داد: جمعیت بیش از در حال حاضر ۷۰ هزار نفر است که تا انتهای سال با تحویل ۳۵ هزار واحد مسکن مهر جمعیت این شهر به دو برابر افزایش می‌یابد بنابراین باید شهرداری در این حوزه آمادگی کامل داشته باشد.

در ادامه کریمی معاون عمرانی استاندار تهران با اشاره به اینکه در شهر بومهن ساخت و سازهای غیرمجاز و بسیاری در حال ساخت است، گفت: بیش از ۳ هزار پرونده از کمیسیون ماده ۱۰۰ برای ساخت و سازهای غیرمجاز در بومهن در حال بررسی است گفت: حکم تخریب ۴۰۰ واحد از این واحدهای غیرمجاز صادر شده است.

وی در ادامه توضیح داد: عمده تخلفات ساختمانی در این حوزه بدلیل آن است که هیچ یک از واحدها سند ندارد بنابراین اقدام به ساخت و سازهای غیرمجاز می‌کنند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات