پرداخت تسهیلات نوسازی به شهرهای کوچک/ همکاری بنیاد مسکن در نوسازی

پرداخت تسهیلات نوسازی به شهرهای کوچک/ همکاری بنیاد مسکن در نوسازی

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به پرداخت تسهیلات نوسازی بافت ناکارآمد شهری برای شهرهای کوچک، گفت: این وام با همکاری بنیاد مسکن به بافت‌های ناکارآمد شهری پرداخت می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irمحمدسعید ایزدی با بیان اینکه محدوده بافت‌های فرسوده شهری در ۴۹۵ شهر بالغ بر ۷۶ هزار هکتار شناسایی شده است، گفت: در ۹۱ شهر هم ۵۳ هزار هکتار سکونتگاه غیررسمی شناسایی شده است که این محدوده‌ها مصوب شده و برنامه ریزی‌ها برای این طرح‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به باف‌های فرسوده شهری، افزود: بانک‌ها موظفند که تسهیلاتی دوگانه هم برای نوسازی و هم برای ودیعه مسکن در اختیار متقاضیان قرار دهند که سود تسهیلات برای دوران مشارکت ۲۴ درصد و برای دوران فروش اقساطی ۲۱ درصد تعیین شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سه ماه ابتدای سال ۳۲ هزار و ۵۰۰ پرونده را به بانک‌ها معرفی کردیم، اظهار داشت: وام هایی هم برای شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر که زیرنظر بنیاد مسکن انقلاب نوسازی می‌شود، تعریف شده است که می‌تواند تاثیر زیادی در نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرهای کوچک داشته باشد.

ایزدی ادامه داد: تاکنون وام‌های نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری به شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر اختصاص می‌افت که پس از تکمیل مراحل پرداخت این وام، با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شهرهای کوچک هم تا سقف ۲۰ میلیون تومان و قرض الحسنه پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به عدم پرداخت وام نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری از سوی برخی بانک‌ها، گفت: کمیته مشترک با بانک مرکزی فعال است و در چند ماه گذشته بانک‌ها ابهاماتی را در خصوص دستورالعمل، نرخ سود و پرداخت وام از محل تامین منابع داشتند که این کمیته مشغول بررسی این ابهامات است.

 

مهر

    نظرات