پیش‌بینی افزایش ۲ تا ۵ درصد اجاره تا پایان مرداد

پیش‌بینی افزایش ۲ تا ۵ درصد اجاره تا پایان مرداد

http://www.bananews.ir/کارشناس اقتصادی گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته تا پایان مرداد ۲ تا ۵ درصد به کرایه‌ها افزوده می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irغلامحسین طاهری کارشناس اقتصادی در خصوص تأثیر جمع‌بندی هسته‌ای بر بازار مسکن گفت: علی‌رغم توقع مردم بر کاهش قیمت‌ها در بخش‌های مختلف از جمله در بخش مسکن، نزول قیمت‌ها در این بخش دور از انتظار است، اما تلاش دولت در جهت تثبیت قیمت‌ها خواهد بود.

وی افزود: این توافق می‌تواند هم فرصت خوبی برای ثبات بازار مسکن و هم تهدیدی برای اقشار کم‌درآمد باشد.

وی با توجه به ارتباط مشاغل و صنایع مختلف با این بخش گفت: پایین آمدن قیمت مسکن باعث کاهش انگیزه و رونق ساخت و ساز می‌شود و این به نفع بازار نخواهد بود.

طاهری ضمن درخواست از دولت برای هدایت سرمایه آزاد شده در جهت تقویت زیرساخت‌های تولیدی کشور خصوصا در زمینه مسکن و انبوه‌سازی افزود: ضروری است برای مکان‌یابی و برنامه‌ریزی برای ایجاد امکانات بهداشتی، آموزشی و رفاهی در این پروژ‌ه‌ها دقت و وسواس بیشتری داشته باشد.

وی با انتقاد از دولت به دلیل عدم تقویت انبوه‌سازان و یا مشارکت مستقیم در ساخت وساز، در خصوص اجرای پرداخت وام ۸۰ میلیونی، این امر را نیز باعث ایجاد تورم بیشتر در این بخش دانست.

همچنین دو راه‌حل موثر در این بخش را تدوین برنامه مدونی برای ساخت و ساز آن هم با برنامه‌ریزی و کارشناسی مناسب و همچنین بازسازی مناطق فرسوده بیان کرد.

وی همچنین در خصوص تمایل سرمایه‌‌گذاران خارحی برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن افزود: این امر منوط به استفاده از تکنولوژی روز دنیا در این بخش است و تجربه سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای نیز در پروژه پرند چندان موفق نبود و فعلا سرمایه‌گذاران خارجی در پی ارزیابی بازار ایران هستند.

این کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به افزایش کرایه‌ها پس از ماه رمضان پیش‌بینی می‌شود تا پایان مرداد نیز ۲ تا ۵ درصد به کرایه‌ها افزوده شود.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات