‌مرکز کنترل و پایش محیط زیست یزد راه‌اندازی می‌شود ‌

‌مرکز کنترل و پایش محیط زیست یزد راه‌اندازی می‌شود ‌

http://www.bananews.ir/راه‌اندازی مرکز پایش محیط زیست موضوع نشست مشترک مسئولان محیط زیست استان و معاون خدمات شهری شهرداری یزد بود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، "سید حسین سادات موسوی" مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست استان در این دیدار با اشاره به وضعیت آلودگی‌های محیط زیست در استان و شهر یزد، افزود: حضور پیشگامانه شهرداری یزد برای ایجاد و راه‌اندازی مرکز پایش محیط زیست، امری شایسته تقدیر است.

وی راه‌اندازی این مرکز را نیازمند بررسی‌های کارشناسی دانست و افزود: بایستی کارگروهی مشترک از کارشناسان شهرداری و اداره کل محیط زیست تشکیل گردد تا گام‌های اولیه برای راه‌اندازی یک مرکز پایش در خور استان یزد برداشته شود.

سادات موسوی همچنین تلفیق نظرات کارشناسی اداره کل محیط زیست را در حوزه‌های مدیریت شهری خواستار شد.

"جعفر امین مقدم" معاون شهردار یزد هم در این جلسه با اشاره به تهدیدات جدی آلودگی‌های محیط زیست در محیط شهری، اذعان کرد: در کلان‌شهرها و برخی از مراکز استان‎‎های کشور، معاونت خدمات شهری به معاونت اجرایی و محیط زیست تغییر عنوان داده ‌و یکی از رویکرد فعلی شهرداری یزد نیز بحث محیط زیست است.

وی عنوان کرد: با توجه به این که عملکرد برخی از سازمان‌های تابعه معاونت خدمات شهری، همچون مدیریت پسماند در حوزه محیط زیست بوده، لذا محیط زیست به یک استراتژی طولانی مدت تبدیل شده است.

امین مقدم در ادامه اظهار کرد: شهرداری یزد به عنوان یکی از اصلی‌ترین سازمان‌های اجرایی شهر یزد به مقوله محیط زیست و حفظ آن، توجه و اهتمام ویژه‌ای دارد.

‌معاون خدمات شهری شهرداری یزد در این دیدار خاطرنشان کرد: در ‌سال گذشته، تفاهم‌نامه همکاری مابین مجمع مشورتی روسای شورای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها و سازمان حفاظت محیط زیست کشور امضا شده و برای اجرا به شهرداری‌ها ابلاغ شده که موضوع اصلی این تفاهم‌نامه نیز ایجاد، فعالیت، بسط و توسعه مراکز کنترل و پایش محیط زیست است.

وی افزود: این مراکز اهدافی چون اعمال مدیریت یکپارچه، بهنگام و موثر در عرصه رصد و نظارت بر وضعیت آلاینده‌ها، تحلیل و اطلاع‌رسانی در زمینه پایش کمی و کیفی آلاینده‌های محیط زیست و مباحث مربوط به آموزش و پژوهش را دنبال می‌کند و در همین راستا نیز شهرداری‌های مراکز استان‌ها به عنوان بدنه اجرایی شهر ها، حمایت مالی این مراکز را برعهده دارند.

‌امین مقدم ادامه داد: مرکز پایش محیط زیست دارای کارکردهای گوناگونی اعم از سنجش آلودگی هوا، صوت، خاک، آب و غیره است و شهرداری یزد برای اجرایی شدن آن، آمادگی همکاری های لازم را دارد.

 

ایسنا

    نظرات