افزایش خسارت سیل با ساخت و‌ساز غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها

افزایش خسارت سیل با ساخت و‌ساز غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها

http://www.bananews.ir/فرماندار قزوین گفت: ساخت و‌ساز غیرمجاز و غیرقانونی در حریم رودخانه‌ها از جمله عوامل افزایش خسارات در سیل اخیر بود که نیاز است بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، اعضای شورا و سایر ادارات و دستگاه‌های مرتبط در این زمینه مسئولانه عمل کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir سیدعلی موسوی در جلسه کارکنان فرمانداری قزوین با بیان این مطلب، به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس و مشارکت در سازندگی کشور طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: مردمی بودن و نقش تعیین کننده آنان در تعیین سرنوشت کشور از جمله آرمان‎های امام راحل و جمهوری اسلامی بوده که طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب همواره شاهد تجلی این آرمان به ویژه با برگزاری انتخابات متعدد بوده‌ایم.

فرماندار قزوین با بیان اینکه طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی حضور گسترده مردم در انتخابات، همواره تقویت وحدت ملی و ناامیدی دشمن را در پی داشته است، اظهارکرد: برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اواخر امسال به عنوان رویداد سیاسی مهم در کشور محسوب می‌شود که مجریان انتخابات وظیفه دارند زمینه مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در این عرصه سرنوشت ساز را فراهم کنند.

وی از برگزاری انتخابات به عنوان وظیفه حساس و مهم فرمانداری‌ها یاد و اضافه کرد: با مشارکت گسترده و آگاهانه مردم و همکاری مسئولانه عوامل اجرایی و نظارتی زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه و در شان نظام جمهوری اسلامی به عنوان نماد مردم‌سالاری دینی در دنیا در سال‌جاری محقق خواهد شد.

فرماندار قزوین با تاکید بر لزوم حفظ بی‌طرفی عوامل برگزاری در انتخابات تصریح کرد: ممکن است همه افراد له یا علیه یکی از کاندیداهای تمایل شخصی داشته باشند اما اگر در برگزاری انتخابات به آنان نقشی داده شده است باید با پرهیز از ورود به رقابت‌های سیاسی برای حراست از رای مردم به عنوان امانتی الهی که به آنان سپرده شده است، بکوشند.

موسوی با بیان اینکه بر اساس فتوای مقام معظم رهبری رای مردم حق‌الناس محسوب می‌شود، تصریح کرد: عمل دقیق و مسئولانه به اصول قانونی و حفظ بی‌طرفی از جمله عواملی است که زمینه جلب اعتماد مردم و ایجاد زمینه حضور گسترده آنان در انتخابات را فراهم می‌کند که این امر مسلما حماسه سیاسی محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه از توافق هسته‌ای اخیر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید و در چارچوب منافع ملی و منویات مقام معظم رهبری یاد و اضافه کرد: امیدواریم با در نظر گرفتن تنگناها و نظر مساعد نمایندگان مجلس زمینه اجرایی شدن این توافق که بهبود روابط خارجی و ایجاد آرامش خاطر در کشور را در پی داشته است فراهم شود.

فرماندار قزوین با بیان اینکه امروز صهیونیسم بین‌ا‌لملل و لابی آنان در کنگره آمریکا از مهم‌ترین مخالفان توافق هسته‌ای محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید بمب اتم، توافق نامه اخیر بهانه استکبار جهانی برای توطئه علیه کشورمان و تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران را خنثی کرد.

وی یادآور شد: بررسی کارشناسی موضوع هسته‌ای حق منتقدان است اما امیدواریم توافق‌نامه هسته‌ای اخیر سازنده، سالم، دلسوزانه و به دور از حب و بغض‌های سیاسی ارزیابی شود تا شاهد تامین مصالح عمومی در سایه وفاق ملی و حل و فصل مسائل و مشکلات مردم باشیم.

موسوی با اشاره به وقوع سیل اخیر در منطقه الموت و بروز خسارتی در این زمینه از تلاش نیروهای امدادی در کمک‌رسانی به مردم قدردانی کرد و گفت: با وجود بروز خسارات جانی و مالی، با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، زمینه امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع و جلب رضایت‌مندی مردم آسیب‌دیده فراهم شد.

 

ایسنا

    نظرات