اختلاف ۶ میلیونی قیمت هر متر خانه در پایتخت

اختلاف ۶ میلیونی قیمت هر متر خانه در پایتخت

http://www.bananews.ir/با کاهش قیمت هر متر واحد مسکونی در تهران اختلاف متوسط قیمت در مناطق ۲۲ گانه پایتخت به حدود ۶ میلیون تومان رسید.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir بررسی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیرماه امسال نشان می‌دهد که متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که نسبت به خرداد ۰٫۷ درصد کاهش یافته است.

 

همچنین قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در ماه ابتدایی تابستان در مقایسه با ماه مشابه سال قبل ۳٫۱ درصد کاهش داشت.

این در حالی است که از میان مناطق ۲۲‌ گانه شهرداری تهران بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده حدود هشت میلیون تومان به منطقه یک و کمتر آن به منطقه ۱۷ با دو میلیون تومان اختصاص دارد که بیانگر اختلاف حدود شش میلیون تومانی است.

همچنین تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۱۱٫۷ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل ۲۵٫۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۶٫۵ درصد کاهش دارد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در تیرماه امسال حاکی از آن است که واحد‌های نوساز با پنج سال ساخت با سهم ۵۴٫۴ درصد بیشترین حجم از واحد‌های مسکونی معامله شده را به خود اختصاص دادند که در مدت مشابه سال قبل ۰٫۷ درصد کاهش دارد.

همچنین توزیع معاملات انجام شده برحسب مناطق مختلف شهر تهران نشان می‌دهد که از میان مناطق ۲۲‌گانه منطقه پنج با ۱۲٫۹ درصد از کل معاملات بیشترین تعداد قرار‌داد‌های مبایعه‌نامه را به خود اختصاص داده است این در حالی است که مناطق دو، چهار و ۱۵ در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در عین حال که۶۶٫۵ درصد از تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران صرفا مربوط به ۱۰ منطقه شهری (منطقه ۵، ۴، ۲، ۱۵، ۸، ۱۴، ۷، ۱ و ۱۸) بوده و ۱۲ منطقه دیگر تنها ۳۳٫۵ درصد از تعداد معاملات را پوشش می‌دهد.

 

ایسنا

    نظرات