آپارتمان‌های ۱۵۰ متری روی دست ماندند+قیمت

آپارتمان‌های ۱۵۰ متری روی دست ماندند+قیمت

http://www.bananews.ir/قیمت آپارتمان‌های ۱۵۰ متری در مناطق مختلف شهر تهران بین حدود ۶۲۵ میلیون تا حدود ۲ میلیارد تومان در نوسان است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، قیمت برخی آپارتمان‌های ۱۵۰ متری در مناطق مختلف پایتخت، بسته به موقعیت، امکانات و قدمت بنا بین حدود متری ۲٫۵ میلیون تا متری ۱۸ میلیون تومان به شرح زیر است:

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در هفت تیر، سه خوابه، ۱۳ سال ساخت، دارای پارکینگ، انباری، ۳۷۵ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در بلوار ارتش شهرک محلاتی، ۱۲ سال ساخت دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، ۶۲۵ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در پونک، سه‌خوابه، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، ۸۲۵ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در هروی، سه‌خوابه، هفت سال ساخت، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، ۹۶۰ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در جردن، سه‌خوابه، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در میرداماد سه‌خوابه، نوساز، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، با ۱۴۰ متر لابی، یک میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در زعفرانیه، سه‌خوابه، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، با روف گاردن(باغچه بام)، استخر، سونا، ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون تومان

یک واحد آپارتمان ۱۵۰ متری واقع در اقدسیه، سه‌خوابه، نوساز، دارای پارکینگ، انباری، آسانسور، استخر، سونا، سالن اجتماعات، روف گاردن(باغچه بام)، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان

به اعتقاد کارشناسان، با توجه به رکود و نیز اشباع بخش مسکن از خانه‌های لوکس، به نظر می‌رسد معاملات این بخش نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است.

یکی از مشاوران املاک در این خصوص به ایسنا گفت: با توجه به این‌که قدرت خرید مردم با قیمت خانه‌های لوکس فاصله دارد، بعضا حتی ماهیانه یک واحد آپارتمان در نقاط شمالی شهر هم در دفتر ما به فروش نمی‌رسد.

بنابراین گزارش، سود سرمایه‌گذاری در بخش مسکن طی سال‌های گذشته حدود ۵۰ درصد بوده که به ایجاد حباب در این بخش منجر شده است. پس از بالا رفتن نرخ ارز در سال ۱۳۹۰ قیمت مسکن به یک‌باره افزایش یافت و سپس دچار ثبات و رکود شد.

برخی کارشناسان معتقدند، با توجه به انجام توافق جامع هسته‌یی بخش مسکن رونق می‌گیرد اما "محمد عدالت‌خواه" کارشناس مسکن می‌گوید: عامل رکود خرید و فروش مسکن لوکس، بی‌برنامگی سرمایه‌گذاران و نیز عدم ارایه‌ی اطلاعات صحیح درخصوص ظرفیت‌های خالی مسکن از سوی شهرداری به سازندگان بود. وقتی حداقل ۴۰۰ هزار خانه خالی در شهر تهران داریم طبیعی است که مسکن، تقاضا و سودآوری نخواهد داشت و وارد رکود می‌شود.

وی افزود: اقتصاد بدون تقاضا هیج توجیهی ندارد. اگر راهنمایی‌ها انجام می‌شد طبیعتا سازندگان مسکن در جای دیگری سرمایه‌گذاری می‌کردند. لذا بهتر است هماهنگی بیشتری بین مسوولان و سرمایه‌گذاران اقتصادی صورت گیرد تا هزینه‌های کشور هدر نرود. در بخش مسکن اگر تا دیروز سودهای آن‌چنانی وجود داشت، امروز به دلیل افزایش خانه، زمینه‌ی سودآوری کم شده است و بعید به نظر می‌رسد قیمت‌ها به این زودی افزایش یابد.

 

ایسنا

    نظرات