صحبت از بورس مسکن مانور رسانه‌ای است

صحبت از بورس مسکن مانور رسانه‌ای است

http://www.bananews.ir/رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن و ساختمان با بیان این‌که صحبت از بورس مسکن، مانور رسانه‌ای بیش نیست، گفت: بورس کالا در ایران دچار منحنی سینوسی وحشتانکی است و قابلیت ورود به بخش مسکن را ندارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، مجتبی بیگدلی اظهار کرد: مگر عملکرد بورس کالا طی سال‌های گذشته رضایت‌بخش بوده که حالا می‌خواهد بورس مسکن را ایجاد کند؟ متاسفانه بورس کالا در ایران دچار منحنی سینوسی وحشتناکی است و کارکرد حقیقی ندارد.

وی افزود: بعضا حباب‌هایی در بورس دیده می‌شود که در تاریخ بشریت وجود نداشته است. سهامی که در شرکت‌ها ارایه می‌شود سهام‌هایی حباب‌گونه است و متاسفانه سهامداران خرد غالبا دچار مشکل می‌شوند و یک شبه به خاک سیاه می‌نشینند؛ چون ساز و کار علمی صحیحی بر مبادلات بورس حاکم نیست. در این شرایط بورس می‌خواهد برای بخش مسکن چه قدمی بردارد؟

این کارشناس مسکن با بیان این‌که داستان بورس مسکن از حدود ۱۲ سال پیش مطرح بوده، خاطرنشان کرد: مطرح کردن چنین مباحثی زینت‌بخش روزنامه‌ها و سایت‌ها است. واقعیت این است کسانی را که در علم بورس صاحب نظر باشند و به خوبی از عهده مسوولیت اجرایی بربیایند به تعداد انگشتان یک دست هم سراغ نداریم. اگر داشتیم بورس دچار این مشکلات نمی‌شد. لذا حرف‌هایی که درخصوص بورس مسکن زده می‌شود بیشتر مناسب تیتر روزنامه‌هاست و چیزی از آن بیرون نمی‌آید.

بیگدلی اظهار کرد: این‌که صنعت ساختمان قابلیت عرضه در بورس را ندارد اشتباه است. بخش مسکن می‌تواند در بورس هم حضور بیاید ولی بستر آن فراهم نیست؛ چون خود بورس دچار مشکلاتی است.

وی با طرح این سوال که آیا بورس توانسته از سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران پاسداری کند، گفت: بورس ما یک بورس با اصالت و دارای استاندارد جهانی نیست. این حقیقتی است که حتی خود مدیران بورس به آن اذعان دارند. با کوچک‌ترین خبر و حادثه‌ای شرکت‌ها به ورطه نابودی می‌روند و سهامداران خرد زیر بار این فشار سنگین له می‌شوند. لذا بورس کالا وجاهت لازم برای ورود به بخش مسکن را ندارد.

 

ایسنا

    نظرات