واگذاری ۴هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تا دوهفته دیگر/ رونق بازار مسکن موتور محرک بخش عمده ای از توسعه اقتصادی کشور است/ نقش رسانه ها در ایجاد مشارکت مردم مهم است

واگذاری ۴هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تا دوهفته دیگر/ رونق بازار مسکن موتور محرک بخش عمده ای از توسعه اقتصادی کشور است/ نقش رسانه ها در ایجاد مشارکت مردم مهم است

http://www.bananews.ir/مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: استان قم با توجه به درصد ساخت مسکن مهر و تحویل واحدهای آماده شده در بین ۳۱ استان کشور رتبه اول را در اختیار دارد و از این پس باید به فکر تامین خدمات مسکن مهر باشیم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محسن بهشتی در نشست خبری به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار ،گفت: امروز عصر ارتباطات است و لازمه یک جامعه وجود ارتباط میان مردم و مسئولان است که در چنین فضایی رسانه‌ها و خبرنگاران بیشتر مورد توجه هستند.

وی ادامه داد: در فضای مطبوعاتی نیاز به یک عملکرد سالم و صادقانه داریم که نقد منصفانه صورت بگیرد و مردم در رسانه‌ها دیده شوند تا نقش ارتباطی سازنده میان مردم و مسئولان به خوبی ایفا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پیشرفت‌های مطبوعات قم در دو دهه اخیر ابراز داشت: البته به این نباید قانع شد و باید در مسیر پیشرفت در این حوزه حرکت کرد. تعهد قم در ساخت مسکن مهر ۴۶ هزار واحد است و تا امروز ۳۸ هزار واحد را به مردم تحویل داده ایم.

وی ادامه داد: ظرف دو سه هفته آینده آمادگی واگذاری چهار هزار واحد مسکونی مهر را فراهم خواهیم کرد و چهار هزار واحد دیگر نیز تا پایان سال جاری در اختیار مردم قرار داده می شود.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه مشکلات ایمنی در جاده های بخش کهک قم افزود: این مساله یکی از دغدغه های استان است و برای حل آن دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت داریم و امسال در برنامه ای کوتاه مدت تعریض محور از سمت جاده کاشان به سمت ورجان و کهک با افزایش شانه خاکی و آسفالت را در دستور کار داریم.

بهشتی اظهار داشت: همچنین مطالعاتی داریم که جاده پردیسان به ورجان نیز پس از مطالعاتی چهارخطه شود و از اداره کل منابع طبیعی استان نیز خواسته ایم برای واگذاری خدمات بین راهی با رعایت این مساله کار کند تا با معضل تملک اراضی مواجه نشویم.

وی افزود: به منظور جلوگیری از افزایش بار ترافیک محور ورجان – کهک در منطقه پردیسان نیز کار احداث تقاطع غیرهمسطح پردیسان را مجددا شروع کرده ایم گرچه در این پروژه کار تملک تا پایان سال برعهده شهرداری است، همچنین در این جاده، پلی که روی خط راه آهن است در جای مناسبی اجرا نشده است و نیاز به پل دیگری در پایین دست داریم تا ترافیک در پردیسان افزایش نیابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: امسال از اوایل خردادماه در جلساتی که در کمیسیون ایمنی راه ها در شورای ترافیک استان داشتیم به پلیس راه اجازه داده شد تا در هر زمانی که احساس می کند،ترافیک سنگین است مسیرهای ورجان – پردیسان و ورجان – جاده کاشان را با اعلام قبلی به شهروندان در روزهای پنجنشبه و جمعه یکطرفه کند.

وی بیان داشت: چهار خودرو از سوی اداره کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه های قم برای گشت های نامحسوس در اختیار پلیس در محور کهک قرار گرفته است و با بررسی آمار تلفات چهار ماه اخیر در این محور اکثر متوفیان و مجروحان افراد غیر بومی کهک هستند.

وی افزود: با وجود محدودیت های اعتباری که داریم نمی توانیم پروژه جدید ایجاد کنیم اما در کوتاه مدت و بلندمدت در مورد کهک تصمیم مناسبی خواهیم گرفت و ارتقای سطح ایمنی و تعریض جاده های بخش کهک در دستور کار ما قرار دارد.

بهشتی گفت: قم محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور است از این رو به جاده های ملی توجه بیشتری باید داشته باشیم ولی از سال گذشته منابع استانی را در جاده های ملی هزینه نمی کنیم و برای راه های بخش ها و روستاها هزینه می کنیم. پنجاه نقطه حادثه خیز در محورهای استان قم نیز شناسایی شده است که هر نقطه برای اصلاح نیازمند دو میلیارد تومان اعتبار است.

وی اظهار داشت: تعریض و افزایش ایمنی محورهای قم – نیزار و قم – جعفریه از مطالبات استان است و اکنون ۱۱ کیلومتر از محور قم – جعفریه زیربار ترافیک رفته است و ۱۴ کیلومتر دیگر از ادامه مسیر تا دامشهر نیز در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به مشکلات مسکن مهر افزود: دستگاه های زیادی در مسکن مهر نقش دارند و نقش وزارت راه و شهرسازی تامین زمین، طراحی سایت های مسکن مهر و ارائه تسهیلات بانکی است و سایر دستگاه های اجرایی چون متولیان آب، برق، فاضلاب و مخابرات نیز عهده دار وظایف خاصی بودند اما زمانی که یک فعالیت از حالت طبیعی خود خارج می شود در نقاطی شاهد سر باز شدن مشکلات هستیم.

وی ابراز داشت: در حقیقت در ساخت و سازها ابتدا باید زیرساخت ها ایجاد شود و سپس مسکن در اختیار مردم قرار گیرد اما متاسفانه این مساله با زمان بندی مناسبی در مسکن مهر انجام نشده است.برای مثال در حالی که اراضی پردیسان دولتی است و زیر نظر شهرداری مدیریت می شود اما دولت برای کمک به شهرداری از منابع درآمدی شهرک پردیسان اقدام به ساخت معابر و بسیاری زیرساخت های دیگر کرده است.

وی در مورد مساله رکود بازار مسکن نیز گفت: رکود ساختمان و مسکن بحثی ملی و تابع سیاست های کلان کشور است و رکود سه چهار سال اخیر در همه بخش ها از جمله ساختمان نیز وارد شده است ولی امیدواریم پس از جمع بندی مذاکرات هسته ای به تدریج بازار از رکود خارج شود.

بهشتی افزود: خارج شدن رکود اقتصادی مسکن نقش زیادی در رونق شغل های مستقیم یا غیر مستقیم مرتبط با این حوزه دارد و رونق بازار مسکن موتور محرک بخش عمده ای از توسعه اقتصادی کشور است.

وی بیان داشت: با افزایش ساخت و ساز با پروژه مسکن مهر کارشناسان یک رکود را پیش بینی می کردند که از سال ۹۱ آغاز شده است اما نگاه مثبتی داریم که بزودی بخش مسکن از رکود خارج می شود و در عین حال باید مراقب باشیم که دچار تورم مسکن نشویم.

 

پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

    نظرات