برطرف کردن نیازهای ساخت مسکن مهر با فروش اراضی

برطرف کردن نیازهای ساخت مسکن مهر با فروش اراضی

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بخشی از نیاز موجود در ساخت مساکن مهر با فروش اراضی برطرف خواهدشد که تقریبا در تمامی شهرهای موجود چنین عزمی ایجاد شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir مهرآبادی اظهار کرد: طرح مسکن مهر طرحی عظیم و گسترده است که در بیش از هزار و ۱۰۰ شهر کشور با اهداف خیر خواهانه تصویب شد اما به دلیل شتابزدگی در مکان یابی در برخی نقاط اشتباه رخ داده و در اجرا هزینه های زیادی به دولت تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه مسکن مهر بحث دولت و نیاز مردم است افزود: مردم با اعتماد به نظام به امید آنکه صاحب سر پناه شوند دراین طرح ثبت نام و برای آن هزینه کرده اند .

وی تاکید کرد: عزم دولت بر اتمام پروژه های مسکن مهر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در برخی از بخش ها خوب عمل کرده است که ۳۰ درصد کل اصلاحات مسکن مهر در این مدت انجام شده است.

وی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا آغاز هفته دولت حدود ۱۵۰ هزار واحد مسکن مهر را در کشور به بهره برداری برسانیم، نباید با وجود شرایط سخت و دشوار کار تعطیل شود.

وی در ادامه اضافه کرد: با وجود عظیم بودن پروژه ها مانند پروژه مهر شهر زاهدان با حدود ۷ هزار واحد نمیتوانستیم وظیفه آماده سازی را به خود افراد صاحبخانه محول کنیم بنابراین وزارت راه و شهرسازی برای کمک امده است تا سریعتر خانه ها تحویل مردم شود.

وی با اشاره به وصول اقساط واحدهای مسکن مهر گفت: در وصول اقساط ۷۴ درصد وصول داشتیم که تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان امسال وصول کردیم.

مهرآبادی در همین رابطه افزود: به طور میانگین ماهیانه ۲۴۰ میلیارد تومان وصول اقساط داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت پروژهای مسکن مهر در کشور بطور میانگین، ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این رقم در استان سیستان و بلوچستان، ۸۹ درصد پیشرفت داشته که وضعیت بالاتری در میانگین کشوری دارد.

وی در ارتباط با خدمات زیر بنایی نیز افزود: در خدمات زیر بنایی ۱۳۵۰ باب مدرسه در پروژه مسکن مهر کشور نیاز داریم که در حال حاضر ساخت ۴۳۹ باب مدرسه شروع شده که از این تعداد ۱۳۹ باب تحویل داده شده است.

مهرآبادی گفت: ساخت ۴۰۵ باب مدرسه نیز از محل یارانه های مسکن مهر شروع شده است.

 

ایسنا

    نظرات