مشکلات مسکن مهر تفرش به قوت خود باقیست

مشکلات مسکن مهر تفرش به قوت خود باقیست

http://www.bananews.ir/‌پروژه مسکن مهر شهر تفرش مشکلات بهداشتی و بهسازی دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، کریم حمیدوند فرماندار تفرش در خصوص وضعیت مسکن مهر شهرستان اظهار کرد: مجری ساخت پروژه‌های مسکن مهر شهرستان بنیاد مسکن بوده است که باید طبق قرارداد ۳۶۰ واحد مسکن مهر را به شهرستان تحویل می‌داد.

وی با اشاره به مشکلات موجود این پروژه گفت: تاکنون تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل شده و تعدادی نیز قبل از اتمام کامل توسط پیمانکار به متقاضیان تحویل داده شده ‌که این امر مشکلات جدی را در این حوزه به دنبال داشته است.

حمیدوند با بیان اینکه متقاضیان بخشی از مبلغ مورد نظر برای تحویل گرفتن واحدها را پرداخت کردند و به دلیل عدم پرداخت مابقی مبلغ موردنظر، واحدها نیمه تمام تحویل شد، افزود: این اقدام به نوعی ورشکستگی پیمانکار را نشان می‌دهد که متاسفانه نتوانست پروژه را به اتمام برساند و باعث شده است که ساکنان مسکن مهر شهرستان با مشکلات بهسازی، زیباسازی و بهداشتی مواجه شوند.

وی تصریح کرد: پروژه مسکن مهر تفرش در داخل محدوده شهری است. علاوه بر اجرای این پروژه توسط بنیاد مسکن، شهرداری تفرش نیز موظف است نسبت به دریافت تعرفه، هزینه پروانه ساخت و دیگر عوارض، نسبت به خدماتی همچون آسفالت خیابان‌ها اقدام کند‌ که به دلایلی این مورد نیز به انجام نرسیده است.

فرماندار تفرش با اشاره به اینکه تاکنون دوبار از پروژه بازدید انجام و مشکلات آن رصد شده است، در خصوص علل کاستی‌های موجود در پروژه گفت: اهالی روستای کهک به منظور تامین آب روستا از قنات به صورت غیرکارشناسی یک لوله کشیده‌اند که اتفاقا این لوله از محل پروژه مسکن مهر تفرش گذشته است. متاسفانه اخیرا این لوله دچار ترکیدگی شد و مشکلات خاص خود را به وجود آورد و خساراتی نیز به پروژه وارد کرد و به همین دلیل آسفالت خیابان‌های پروژه مسکن مهر نیز با مشکل مواجه شده است که باید تدبیری برای رفع این مشکل اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: جلسات لازم برای اتخاذ تصمیم درست برای رفع این مشکل در حال برگزاری است تا اقدامی استاندارد انجام گیرد و تکلیف این کانال مشخص شود.

حمیدوند در خصوص مشکلات دیگر این پروژه اعم از جمع‌آوری نشدن به موقع زباله‌ها، تخلیه نخاله‌های ساختمانی در منطقه، تردد سگ‌های ولگرد، نبود امنیت کافی، همچنین تحت پوشش نبودن این منطقه توسط تاکسی‌ها گفت: پروژه مسکن مهر شهر تفرش داخل محدوده شهری است و رسیدگی به همه این موارد وظیفه شهرداری تفرش است و مسلما هرگونه اهمال در این راستا بررسی خواهد شد.

 

ایسنا

    نظرات