سازمان نظام مهندسی در دولت یازدهم در شرایط مطلوبی بسر می‌برد/ فرصت اصلاح قانون نظام مهندسی را از دست دادیم

سازمان نظام مهندسی در دولت یازدهم در شرایط مطلوبی بسر می‌برد/ فرصت اصلاح قانون نظام مهندسی را از دست دادیم

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگان مجلس و هیئت دولت را در شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور از فرصت‌های این سازمان برای دخیل کردن بخش خصوصی در فعالیت‌های عمرانی برشمرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در یکصد و نود و دومین جلسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی عصر دیروز ۲۸ مردادماه در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور تشکیل شد، گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان در دولت یازدهم از این جهت که رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و مشاور عالی رئیس جمهور در شورای مرکزی آن حضور دارند در شرایط مطلوبی به سر می‌برد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سه سال از وعده‌های واگذاری پرونده‌های عمرانی به بخش خصوصی گذشته و این اتفاق رخ نداده است، گفت: نظام مهندسی ساختمان بهترین جایگاه برای طرح موضوعاتی است که به دنبال منافع عمومی است. به همین خاطر نیز باید ترتیبی اتخاذ شود تا واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی محقق شود.

هاشمی با تاکید بر از دست دادن فرصت برای اصلاح قانون نظام مهندسی ساختمان در مجلس شورای اسلامی افزود: امید است در اصلاح مبحث دوم مقررات ملی ساختمان خرد جمعی را به کار بندیم تا به نتیجه قابل قبولی که نفع همگانی را دارد برسیم.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات