خرید و فروش مسکن مهر حق مردم است

خرید و فروش مسکن مهر حق مردم است

http://www.bananews.ir/یک کارشناس اقتصاد مسکن، بخشنامه وزارت راه و شهرسازی درخصوص نهایی شدن فرآیند نقل و انتقال مسکن مهر را تصمیمی منطقی دانست و گفت: این حق طبیعی مردم است که بتوانند مسکن مهر را خرید و فروش کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سید محمد مرتضوی اظهار کرد: به هر صورت وقتی برای شما در جایی حق مالکیت قائل می‌شوند، فارغ از این‌که این مساله از کجا و چگونه تامین شده، به دلایلی شما این حق را دارید که بتوانید کالای خود را بفروشید.

وی افزود: وقتی دولت به این باور می‌رسد که باید شما را پشتیبانی کند تا بتوانید خانه‌دار شوید، وقتی این حق احراز می‌شود و مجوزهای مربوطه داده می‌شود، دیگر محروم کردن شما از یک سری فعل و انفعالات و این‌که در آینده با امتیاز خودتان چگونه رفتار کنید کار درستی نیست؛ چرا که منجر به سلب حقوق مردم می‌شود.

این کارشناس اقتصاد مسکن با اشاره به بخشنامه شماره ۱۲۱۷۷/۱۰۰/۰۲ وزارت راه و شهرسازی مبنی نهایی شدن فرآیند نقل و انتقال مسکن مهر، تاکید کرد: تصمیمی که دولت گرفته تصمیم شجاعانه، مدبرانه و درستی بوده است؛ چرا که بازگرداندن حق مردم به خودشان موجبات رونق مسکن مهر را فراهم خواهد کرد.

مرتضوی، نگرانی افزایش قیمت مسکن مهر و متعاقبا قیمت کلی مسکن که می‌تواند در راستای این تصمیم ایجاد شود را بی‌مورد دانست و گفت: نباید نگران افزایش قیمت باشیم بلکه باید اجازه دهیم بازار راه خودش را پیدا کند. اتفاقا هر موقع دولت تصمیم می‌گیرد در بخشی دخالت کند، فساد بیشتری ایجاد خواهد شد. باید شرایط را به سمتی ببریم که بخش خصوصی بتواند آزادانه فعالیت کند و در اثر فعالیت‌های آن، افرادی که می‌آیند از خدمات استفاده کنند، با آزادی کامل نقل و انتقال کنند و تصمیم بگیرند.

به گفته وی، اگر در بخش مسکن مهر از نظر تولید واحد به تعادل برسیم و کمبودهای آن را برطرف کنیم هیچ‌گاه با افزایش قیمت مواجه نمی‌شویم. بالعکس اگر خلاء و کمبود در بازار باشد، برخی با راهکارهای غیرقانونی و نادرستی وارد می‌شوند که به ایجاد تبعات و ناهنجاری‌هایی می‌انجامد.

 

ایسنا

    نظرات