وجود ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ایران

وجود ۱۳۰ هزار هکتار بافت فرسوده در ایران

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از وجود ۱۳۰ هزار هکتاربافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمد سعید ایزدی درجلسه ستاد استانی باز آفرینی شهر پایدار در قزوین اظهار کرد: این وسعت بافت فرسوده در ۴۹۵ شهر کشور گسترده است که باید برای ساماندهی و احیاء این بافت‌ها برنامه‌ریزی کرد.

وی افزود: درصدد هستیم شرایطی را فراهم آوریم که تسهیلات مناسبی در اختیار مالکان بافت‌های فرسوده به منظور نوسازی قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات بافت های فرسوده را برطرف کند و برای رفع این مشکل، شبکه ای از همکارهای گسترده بین تمامی دستگاه ها و نهادهای مرتبط و حتی نهادهای غیر دولتی مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه با سه معضل در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت فرسوده مواجه هستیم، گفت: فقر شهری، تاب آوری پایین و بحران هویت سه معضلی است که در ۱۳۰ هزار هکتار از محدوده های شهری با آن مواجه هستیم.

به گفته ایزدی طبق طرح جامع مسکن باید سالانه ۳۰۰ هزار واحد از طریق اعطای تسهیلات از فهرست بافت‌های فرسوده کشور خارج شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: سود تسهیلات پرداختی به این واحدها ۲۴ درصد به صورت مشارکتی و ۲۱ درصد به صورت تسهیلات ۱۰ ساله است که دولت موظف به پرداخت ۹ درصد تسهیلات مشارکتی به صورت ۱۰ ساله است.

در حال حاضر ۱۳۰۰ هکتار بافت فرسوده در استان قزوین وجود دارد که ۴۰ درصد آن معادل ۵۲۰ هکتار در شهر قزوین واقع شده است.

 

 

ایسنا

    نظرات