تاکید رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر مقابله بدون ملاحظه با زمین خواری

تاکید رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بر مقابله بدون ملاحظه با زمین خواری

http://www.bananews.ir/رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابله با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی باید بدون ملاحظه مقام و مسئولیت‌ برخورد کرد زیرا قانون درباره همه به طور یکسان اجرا می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir محمدعلی پورمختار در دیدار با استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و شماری از مسئولان استان کرمان درباره جزیات بیشتر این خبر گفت : افراد محدودی در همه استان ها وجود دارند که برای تامین منافع خود اقدام به زمین خواری و تغییر کاربری اراضی می کنند.

این نماینده مجلس در بهار و کبودر آهنگ بیان کرد: موضوع اراضی ارتباط مستقیم با محیط زیست و حیات انسان ها دارد و حفظ آن یک وظیفه است زیرا اگر از تعرض به این اراضی جلوگیری نشود، پیش بینی می‌شود که در آینده در تولید غذا هم دچار مشکل شویم.

وی گفت: ما در سفر به همه استانها، اقدامات مسئولان مربوط را در مقابله با زمین خواری بررسی می‌کنیم که این بار به استان کرمان سفر کرده‌ایم تا از نزدیک اقدامات انجام شده را ببینیم و از نزدیک دیدگاه های آنها را درباره راهکارهای جلوگیری از گسترش زمین خواری بدانیم.

وی گفت: استان کرمان در زمینه مقابله با زمین خواری و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، عملکرد خوبی داشته است.

در سفر یک روزه رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به کرمان، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار و جمعی از مسئولان استان دیدار و در ادامه از برخی مناطق حاشیه ای شهر کرمان و اراضی رفع تصرف شده بازدید کرد.

مقابله با زمین خواری و حاشیه نشینی یکی از اقدامات محوری مدیریت استان در دو سال اخیر بوده است.

 

 پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

    نظرات