۳۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اختصاص یافت

۳۰ هزارمیلیارد ریال تسهیلات برای مقاوم‌سازی مسکن روستایی اختصاص یافت

http://www.bananews.ir/رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: به منظور ادامه مقاوم سازی واحدهای روستایی ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مرکزی اختصاص یافته که سهمیه هر بانک عامل نیز مشخص شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir علیرضا تابش سه شنبه در حاشیه مراسم کلنگ زنی کارخانه تولید بتن سبک نهاوند در گفت و گو با خبرنگاران به توجه دولت به بحث مقاوم سازی روستایی اشاره کرد و افزود: با توجه به تصویب طرح جامع مسکن از سوی دولت، بنیاد مسکن طرح جامع مسکن روستایی را در قالب این طرح تهیه و تصویب کرده است.

وی از افزایش تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان پرداخت وام به روستائیان ۱۵۰ میلیون ریال با سود ۱۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله می باشد که این فرصتی مناسب برای کسانی است که هنوز برای مقاوم سازی واحدهای خود اقدامی نکرده اند.

تابش به تعداد واحدهای مقاوم سازی طی ۱۰ سال گذشته اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد روستایی در سراسر کشور مقاوم سازی شده که برای این مقاوم سازی تاکنون نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی با سود کم، پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه، روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور دارای طرح هادی می شوند، اضافه کرد: از مجموع بیش از ۲۵ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور طرح های هادی در بیش از ۹۴ درصد روستاها تهیه شده که تا پایان برنامه اجرایی می شوند.

وی با بیان این که صنعتی ساختن ساختمان ها امری اجتناب ناپذیر می باشد، گفت: با توجه به ماموریت این نهاد برای مقاوم سازی سالانه ۲۰۰ هزار واحد روستایی، لازم است به مصالح نوین و صنعتی توجه نماییم زیرا نمی توان با شیوه سنتی مساکن مقاومی را بهسازی کرد.

تابش گفت: ۷۰ درصد از واحدهای کم دوام روستایی تا پایان سال ۱۴۰۵ بهسازی و نوسازی خواهند شد.

تابش که به همراه هیات دولت به استان همدان سفر کرده است عصر امروز سه شنبه برای کلنگ زنی آغاز عملیات اجرایی بتون سبک نهاوند در این شهرستان حضور یافت.

این طرح برای تولید قطعات صنعتی بتون سبک ایجاد شده است و علاوه بر ایجاد اشتغال ارز آورری خوبی برای کشور دارد.

 

 پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات