عملکرد شرکت عمران شهر جدید اندیشه در دولت یازدهم/ بازار ایرانی اسلامی؛ مهمترین اثر فاخر اندیشه

عملکرد شرکت عمران شهر جدید اندیشه در دولت یازدهم/ بازار ایرانی اسلامی؛ مهمترین اثر فاخر اندیشه

http://www.bananews.ir/شرکت عمران شهر جدید اندیشه از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم پروژه‌‌های مختلفی را افتتاح کرد که از میان آن‌ها می‌توان به افتتاح بازار بزرگ ایرانی ـ اسلامی اندیشه با حضور رئیس جمهور اشاره کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، شهر جدید اندیشه در ۳۰ کیلومتری محور غربی تهران جهت اسکان بخشی از سرریز جمعیتی تهران، مکان یابی و طراحی شد سپس طرح تفصیلی آن بر اساس سقف ۱۱۸۰۰۰ نفر و در زمینی به مساحت حدود ۱۴۰۰ هکتار به تصویب رسید.

شرکت عمران شهر جدید اندیشه مسئولیت و مدیریت ساخت شهر را بر اساس طرح‌های از پیش تعیین شده با اهداف معین و مدون عهده دار شد.

این شرکت در دو سال نخست دولت تدبیر و امید با همکاری مجموعه مدیریت شهری موفق به انجام پروژه‌های زیر شد:

بازار بزرگ ایرانی اسلامی شهر جدید اندیشه در زمینی به مساحت ۵.۳ هکتار و زیربنایی بالغ بر ۱۲۳ هزار مترمربع به بهره برداری رسید و پنجم خردادماه سال جاری به دست رئیس جمهور افتتاح شد. پیشرفت فیزیکی و ریالی پروژه در ابتدای دولت یازدهم به ترتیب ۵۰ و ۳۷ درصد بوده و مابقی در دولت تدبیر و امید انجام شده است.

عملیات ساختمانی ۱۲ پروژه مسکن مهر بالغ بر ۱۶۵۶ واحد مسکن ۹۹ ساله و ۷۱۷ واحد خود مالکی با حصول پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به اتمام رسید، لام به ذکر است متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر در ابتدای دولت تدبیر و امید ۳۵ درصد بوده است.

اتمام عملیات ساختمانی مسجد امام سجاد(ع) با زیربنایی بالغ بر ۹۰۰ مترمربع و اعتبار ۱۳۷۳ میلیارد ریال و افتتاح آن در دهه فجر سال ۹۲، پیاده روی سازی و آسفالت معابر به متراژ ۷۲۰۰۰ مترمربع با اعتبار بالغ بر ۷۷ میلیارد ریال، اتمام عملیات احداث خیابان های ۱۸ متری شمال و جنوب بازار به طول یک کیلومتر، تحویل به شهرداری اندیشه با اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال و اتمام عملیات آماده سازی و آسفالت خیابان اصلی سایت کارگاهی فاز ۴ به میزان ۶۲۰۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۰۰۰ میلیارد ریال برخی از پروژه‌های دیگر شرکت عمران شهر جدید اندیشه است.

ساخت و افتتاح مجموعه‌های تفریحی ورزشی، طراحی و اجرای مرکز شهر، پیاده راه سبز، ساختمان اداره برق، ساختمان آزمایشگاه آب منطقه‌ای، مرکز مالی اندیشه، کلینیک تخصصی قلب و عروق جابربن حیان، دانشگاه الکترونیک اندیشه و بیمارستان تخصصی نیز برنامه های آتی این شرکت اعلام شده است.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات