وجود ۴۵ هزار واحد مسکونی بدون متقاضی در شهرهای جدید

وجود ۴۵ هزار واحد مسکونی بدون متقاضی در شهرهای جدید

http://www.bananews.ir/معاون شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی گفت: حدود ۴۰تا ۴۵ هزار واحد بدون متقاضی در شهرهای جدید وجود دارند که هیچ راهکاری برای آن ها ارائه نشده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محسن نریمان در خصوص مسکن های مهر ساخته شده در شهرهای جدید طی دولت گذشته اظهار کرد: هرگز فکر نمی کردیم یک باره ۱۰۰هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس ساخته و این شهر تبدیل به یک کلان شهر شود. این درحالیست که برای تامین زیرساخت ها همچون آب، برق، شبکه های فاضلاب و ساخت مدارس و مساجد و فضاهای گردشگری با مشکل مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت ۲۰درصد از مسکن های مهر بر عهده ماست که باید به اتمام برسانیم و ۸۰ درصد دیگر بر عهده نهادهایی همچون بنیاد مسکن و نظایر آن است.

معاون شهرهای جدید وزارت مسکن و شهرسازی با بیان اینکه مسکن های مهر در شهرهای جدید در دولت پیشین بر ما تحمیل شده است، گفت: در گذشته تعدای از مسکن های مهر واگذار شده به مردم بی کیفیت بوده اند که تلاش خواهیم کرد تا مشکلات آن ها را نیز برطرف کنیم.

او با بیان این‌که ارائه تسهیلات ارزان قیمت مهمترین کاری است که می توان انجام داد تا تکمیل این واحدها به پایان برسد گفت: نسل نوین شهرهای جدید در حال طراحی است و بر همین اساس در حال طراحی نسل نو شهرهای جدید در چابهار، جاسک و اطراف اسلویه هستیم.

وی در خصوص مسکن های اجتماعی اظهار کرد: بعد از اتمام ساخت مسکن های مهر، ساخت مسکن اجتماعی آغاز خواهد شد که البته برای اجرای این طرح مطالعات جامعی را انجام خواهیم داد و به صورت شتاب زده نخواهد بود.

نریمان افزود: طی هفته دولت ۳۰هزار واحد مسکن به مردم واگذار شد. علاوه بر آن ۱۰ باب مدرسه تا هفته دولت به بهره برداری می رسد و تا پایان امسال ۱۱ باب مدرسه دیگر که پیشرفت فیزیکی ۸۰تا ۹۰درصد دارند نیز به بهره برداری خواهد رسید.

 

ایسنا

    نظرات