سند نهایی واحدهای مسکن ویژه تهرانسر سه سال پس از تحویل واحدها آماده می‌شود

سند نهایی واحدهای مسکن ویژه تهرانسر سه سال پس از تحویل واحدها آماده می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیر کل اداره راه و شهرسازی تهران در آیین بهره برداری از فاز سوم مسکن ویژه تهرانسر ضمن اعلام پایان این پروژه تا پایان سال ۹۴ تأکید کرد: تکمیل واحدهای باقی مانده به پرداخت اقساط متقاضیان بستگی دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir فریبرز واحدی در مراسم افتتاح ۵۰۰ واحد از فاز سوم مسکن ویژه تهرانسر گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی موجود در کشور از لحاظ تأمین منابع و اعتبارات تنگناهای بسیاری را در حوزه مسکن و حمل و نقل در دو و سه سال اخیر احساس کردهایم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که مسکن پنج درصد از تولید ناخالصی کشور را تأمین می کند افزود: امید است با توجه به اتفاقات خوبی که درحوزه بین المللی در حال روی دادن است تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه نیز باشیم.

این مقام مسئول درخصوص پروژه مسکن ویژه تهرانسر نیز تأکید کرد: در دولت قبلی هدف گذاریهای زیادی برای ساخت پروژههای همانند این سایت در مناطق ۲۲، وردآورد، کیانشهر، تهرانپارس و منطقه ۵ انجام شده بود که ما با احداث این واحدها به این نتیجه رسیدیم که دولت نباید در ساخت این گونه طرحها مشارکت کند بلکه باید این اقدام را به بخشهای خصوصی واگذار کند.

واحدی در ادامه اضافه کرد: از زمان آغاز رسمی عملیات ساخت مسکن ویژه تهرانسر در دولت یازدهم از سال ۹۳ با همکاری مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، رهبری آن را به صورت هیئت عاملی شروع کرده و به صورت مستقل و بدون هیچ وابستگی بانکی با آوردههای متقاضیان و بخش خصوصی آن را تا این مرحله رساندیم.

وی در این باره ادامه داد: پس از تشکیل این هیئت بازنگریهای لازم بر اساس قیمت واقعی مصالح انجام شده و قیمتهای نهایی واحدها و مطالبات با پیمانکاران به طور رسمی اعلام شد.

مدیر کل اداره راه و شهرسازی تهران درخصوص مشکلات موجود در برخی بلوکهای این سایت اضافه کرد: آسانسورهای این واحدها به محض صدور تأییدیه ایمنی کامل و استاندارد شروع به کار کرده و کنتور گاز بعضی بلوکها نیز پس از واریز قسط پنجم متقاضیان در محل نصب خواهد شد.

وی در این باره تأکید کرد: اعضای کمیته رفع نقص در تمامی منطقه حضور داشته و به محض وجود هرگونه نارضایتی از سوی مردم و مشکلی نسبت به رفع آن اقدام میکنند.

این مقام مسئول همچنین به ساکنان این واحدها این خبر خوش را داد که امکانات تجاری، فرهنگی، رفاهی، کتابخانه، سینما، فضای سبز و پارک مسکن ویژه تهرانسر نیز تا پایان سال آینده احداث خواهد شد.

واحدی افزود: در حال حاضر تمرکز اداره کل راه و شهرسازی تهران با توجه به سیاستهای وزارتخانه بر روی احیای بافت فرسوده است. در حال حاضر سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات به این بخش اختصاص داده میشود که سعی ما بر آن است بیشترین مقدار آن به تهران اختصاص یابد.

عدم پرداخت قسط پنجم از سوی متقاضیان فاز دو

واحدی درادامه با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۰ نفر از متقاضیان فاز دو هنوز قسط ۴۵ میلیون تومانی خود را پرداخت نکردهاند، یادآور شد: اداره راه و شهرسازی تهران تنها در صورتی میتواند فازهای بعدی را تکمیل کرده و به تعهدات خود عمل کند که متقاضیان به موقع آوردههای خود را پرداخت کنند درغیر این صورت ما قادر به تکمیل آنها براساس زمانهای اعلام شده نخواهیم بود.

واحدی اعلام کرد: سند نهایی حدود سه سال پس از تحویل واحدها به مالکان آماده خواهد شد.

همه واحدهای پروژه مسکن ویژه تهرانسر زیربنایی ۱۰۵ متری داشته و در قطعات ۵۷۵ متری به صورت ۵ طبقه دو واحده ساخته شدهاند. همه واحدها دارای انشعابات آب و برق و گاز بوده (عملیات زیربنایی به طور کامل انجام شده) و متقاضیان به صورت نقدی ۱۲۵ میلیون تومان تا زمان تحویل واحدها پرداخت کردهاند. مابقی هزینه واحدها نیز در اقساط ۱۰ ساله با سود ۴ درصد و شیب ۸ درصد حدود ۶۵۰ هزار تومان در ماه تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سال دهم پرداخت می شود.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات