طراحی مدرن برای بانک مقالات همایش‌های کشور

طراحی مدرن برای بانک مقالات همایش‌های کشور

بنانیوز- طراحی های جدیدی در سایت سیویلیکا صورت گرفته است که خدماتی را با تکنولوژی های جدید برای راحتی و دسترسی آسانتر در اختیار کاربران قرار می دهد.

مهندس مهدی وجودی، مدیر عامل انتشارات بوم سازه (سیویلیکا) در مصاحبه با خبرنگار لیزنا درخصوص تغییرات جدید مرجع دانش (سیویلیکا) بیان کرد: از سال ۱۳۸۴ که شروع به کار کرده بودیم طراحی پایگاه تغییر نکرد، یعنی تقریباً ۱۰ سال به همان منوال قدیمی بود و بیشتر تمرکز بر روی محتوا  صورت می گرفت و به ظاهر کاری نداشتیم. با ظهور تکنولوژی های جدید از جمله موبایل و تبلیت سایت دیگر جوابگوی آنها نبود.

وی افزود: طراحی های جدیدی در سایت صورت گرفت که خدماتی را با تکنولوژی های جدید برای راحتی و دسترسی آسانتر در اختیار کاربران قرار می دهد.

کد COI در دسترس مخاطبان قرار گرفت 

مدیر عامل انتشارات بوم سازه (سیویلیکا) درخصوص استناددهی مقالات بیان کرد: خدمتی که هم اکنون در دسترس افراد است کد COI ، مخفف عبارت CIVILICA Object Identifier به معنی شناسه سیویلیکا برای اسناد است. COI کدی است که مطابق محل انتشار، به مقالات کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور به هنگام نمایه سازی بر روی پایگاه استنادی سیویلیکا اختصاص می یابد. کد COI به مفهوم کدملی اسناد نمایه شده و کدی یکتا و ثابت است و به همین دلیل همواره قابلیت استناد و پیگیری دارد. البته این کد قبلا هم وجود داشت اما به کاربران معرفی نشده بود. در نتیجه می توان از این طریق اصالت مقاله را بررسی کرد.

هدف سیویلیکا انتشار و صیانت از مقالات، همایشها، کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور است 

مهدی وجودی بیان داشت: سعی شده با توجه به نیازهای کاربران مقالات بین المللی نیز در یک بخش جزئی اضافه شود تا افراد بتوانند به بعضی از مقالات ISI نیز دسترسی داشته باشند، اما عمده تمرکز و هدف سیویلیکا انتشار و سیانت از مقالات، همایشها، کنفرانسها و ژورنالهای داخل کشور است.

وی ادامه داد: هنوز بخشی با عملکرد پیام اعلامی یا Email Altret برای حوزه های دسته بندی شده نداریم، اما تمامی مقالات دسته بندی شده اند و اگر فردی مقاله ای را جستجو کند در کنار آن ۵ مقاله مرتبط و یا بهتر بگوییم ۵ مقاله پیشنهادی به صورت داده کاوی مقالات رائه می گردد. همچنین در خبرنامه ما جدیدترین مقالات و اطلاعات برای افرادی که عضویت دارند ارسال می شود.

سیویلیکا برای استفاده با موبایل، تبلت و سایر تکنولوژی های روز مناسب شده است

مهدی وجودی در پایان بیان کرد: عمده هدف سیویلیکا سرویس رسانی راحت‌تر به کاربران است، در گذشته فونت ها فارسی نبودند و استانداردهای لازم جهت استفاده با فناوری های روز را نداشتند. مراحل به روز رسانی ظاهری سایت که تقریبا از بهمن ماه سال قبل شروع شد و به مدت ۷ ماه تمام به طول انجامید باعث تغییرات جدید در صفحات سایت شد. هرچند تنوع صفحات زیاد بود و زمان زیادی صرف انجام این تغییرات گردید اما هم اکنون برای استفاده با موبایل، تبلت و سایر تکنولوژی های روز مناسب شده است. 

    نظرات