آزادسازی حریم عمارت مفخم نیازمند ۱۶۰میلیارد ریال

آزادسازی حریم عمارت مفخم نیازمند ۱۶۰میلیارد ریال

http://www.bananews.ir/معاون اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌شمالی گفت: آزاد سازی حریم عمارت خانه مفخم واقع در بجنورد نیازمند بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irعلی اکبر وحدتی با اشاره به اینکه کل عرصه انتخاب و تصویب شده در عمارت مفخم ۴٫۳ هکتار است، افزود: در این مساحت باید ساخت و ساز به شرط حفظ وضع موجود و در حد تعمیرات ضروری باشد.

وی با بیان اینکه ۵۲۰۰ مترمربع از این مساحت آزادسازی شده و ۱۰۰۰ مترمربع از آن باقیمانده است، ادامه داد: ۱٫۵هکتار از این مساحت در تملک بیمارستان امام رضا(ع) بجنورد و ۱٫۱هکتار نیز املاک شخصی هستند که باید آزاد سازی شود.

وحدتی توضیح داد: آزاد سازی این املاک شخصی نیازمند بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است که اگر املاک بیمارستان نیز به آن اضافه شود، این رقم به حدود بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید اما به دلیل اینکه این بیمارستان در تملک دولت است در حال حاضر آن را محاسبه نمی‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه آزاد سازی حریم بناهای تاریخی استان به بیش از چند صد میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: تپه معصوم زاده در بجنورد که مساحت آن به ۶ هکتار می‌رسد و تپه ارگ نادری در شیروان از جمله این اماکن هستند.

این مقام مسئول با بیان اینکه میراث فرهنگی یک ثروت ملی است و آزاد سازی حریم‌ها نیازمند اعتبار زیادی است، خاطرنشان کرد: همه افراد باید برای مراقبت و حفظ این اماکن تاریخی تلاش کنند این درحالیست که تعدادی از افراد با این نگاه که با اعتبارات دولتی این املاک خریداری می‌شوند رقم‌های بالایی ارائه می‌دهند که این امر مشکل ساز است.

 

ایسنا

    نظرات