ابلاغیه آخوندی در راستای حفظ حقوق مهندسین است

ابلاغیه آخوندی در راستای حفظ حقوق مهندسین است

http://www.bananews.ir/عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: تصمیم وزیر راه و شهرسازی مبنی بر جلوگیری از ورود افراد دولتی و کارکنان ارگان‌ها به انتخابات سازمان نظام مهندسی را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir عباس اکبرپو گفت: به نظر من ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در راستای حفظ حقوق مهندسین و وظایف سازمان نظام مهندسی مبتنی بر تنسیق امور مهندسین انجام شد که اقدام بجا و درستی بود.

وی افزود: بدین ترتیب از تداخل مناصب که با در اختیار گرفتن دو سمت همزمان توسط اعضای هیات مدیره انجام می‌شود جلوگیری به عمل می‌آید. اگر اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی همزمان در شهرداری‌ها، وزارت کشور و سایر نهادها مشغول به کار باشند ممکن است تصمیماتشان مغایر با منافع ارگان مورد نظر باشد، از این رو نمی‌توانند مستقل عمل کنند.

این عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به این‌که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی پیش از این با صدور ابلاغیه از ورود کارکنان وزارتخانه متبوع خود در انتخابات نظام مهندسی جلوگیری کرده بود، گفت: به هر حال وزارتخانه نقش ناظر بر عملکرد سازمان نظام مهندسی را دارد. از این رو اگر عضوی از کارمندان وزارت راه و شهرسازی بخواهد به عنوان عضو هیات مدیره نظام مهندسی ایفای نقش کند مساله نظارت بر عملکرد این سازمان می‌تواند خدشه‌دار شود.

اکبرپور اظهار کرد: این ابلاغیه هم‌چنین منجر به ارائه خدمات مناسب‌تر از سوی سازمان نظام مهندسی به هموطنان عزیز خواهد شد.

وی به شکایت برخی کاندیداها به دیوان عدالت اداری پس از ابلاغیه وزیر اشاره و خاطرنشان کرد: شکایت عمدتا توسط اعضایی انجام شد که کاندیدا شده بودند و در مناصب دولتی، وزارت کشور، شهرداری‌ها و ارگان‌های دیگر حضور داشتند. ادعایشان این بود که با توجه به دیر اعلام شدن ابلاغیه، حقوقان خدشه‌دار شده است. از این رو به دیوان شکایت کردند که دیوان شکایت آنها را رد کرد اما اعلام کرد در جهت احقاق حقوق اشخاص، یک مهلت سه روزه برای تمدید زمان انتخابات داده شود و پیرو آن انتخابات یک هفته به تاخیر افتاد.

 

ایسنا

    نظرات