پرداخت ۳۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی مسکن در سالجاری

پرداخت ۳۰۰۰میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی مسکن در سالجاری

http://www.bananews.ir/معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده کشور گفت: در سالجاری۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی در قالب وام های ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد در نظر گرفته شده است.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، عزیزاله مهدیان در جمع خبرنگاران گچساران افزود: ۶۴ هزار روستا در سطح کشور وجود دارد که از این میزان ۳۷ هزار روستا بالای ۲۰ خانوار است.

وی بیان کرد: از ابتدای سال ۸۴ تا کنون ۱۳ هزار میلیارد تومان برای مقاوم سازی یک میلیون و ۴۸۰ واحد مسکونی روستایی پرداخت شده است.

معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده تصریح کرد: در ابتدای برنامه پنجم که از سال ۸۴ در کشور آغازشد در سطح کشور ۸۵ درصد مسکن روستایی غیر مقاوم بودند.

مهدیان عنوان کرد: از سال ۸۴ تا کنون هرسال ۲۰۰ هزار واحد مسکن مقاوم سازی شده که تا کنون ۴۰ درصد از واحدها مقاوم سازی شده است.

وی ادامه داد: بعد از گذشت ۱۰ سال با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت، تسهیلات دو میلیون واحد مسکونی تامین شده است.

معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده عنوان کرد: از این تعداد یک میلیون و ۶۹۰ هزار واحد با بانک ها عقد قرارداد بسته که از این میزان واحد حدود یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحد آماده سکونت مردم هستند.

مهدیان بیان کرد: تا کنون ۳۷۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده توسط بلایای طبیعی در روستاها در سطح کشور نوسازی شده است.

وی افزود: در سطح کشور پنج میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی وجود دارد.

معاون مسکن روستایی و بازسازی مناطق سانحه دیده تصریح کرد: در سال جاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مقاوم سازی در غالب وام های ۱۵ میلیون تومانی با کارمزد پنج درصد در نظر گرفته شده است.

مهدیان اضافه کرد: ۲۰۰ هزار واحد در سال جاری برای مقاوم سازی در برنامه گنجانده شده که از این تعداد تا کنون ۵۰ هزار واحد با بانک ها قرارداد منعقد شده است.

 

ایسنا

    نظرات