عرضه پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان

عرضه پذیره‌نویسی دومین صندوق سرمایه‌گذاری زمین و ساختمان

http://www.bananews.ir/دومین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شمالغرب فردا در بورس پذیره نویسی می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، دومین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان فردا در فرابورس پذیره نویسی می‌شوند.

بر اساس این گزارش؛به همین منظور امروز مراسم معرفی دومین صندوق سرمایه گذاری زمین و ساختمان شمالغرب در شرکت سرمایه گذاری مسکن صورت گرفت، در همین راستا موذن مدیر عامل گروه سرمایه گذاری مسکن با اشاره به اینکه سرمایه شرکت سرمایه گذاری مسکن ۳ هزار میلیارد ریال بود گفت: در تاریخ ۶ شهریور ماه امسال حجم فوق‌العاده‌‌ای از سرمایه این شرکت را شاهد بودیم و سرمایه این شرکت به ۵ هزار میلیارد ریال رسید که در مرحله پذیره نویسی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر دو میلیون متر مربع پروژه در حال اجرا داریم و شهرهایی از جمله خراسان شمالی و جنوبی و خراسان رضوی سیستان و بلوچستان و شرکت شمال غرب شعبه‌های فعال حضور دارند.

در ادامه هامونی مدیر عامل فرابورس با اشاره به اینکه گروه سرمایه گذاری مسکن نقش به سزایی در صنعت ساختمان و بازار سرمایه ایجاد کرده است گفت: سود ناشی از پروژه‌های ساختمانی به صورت مستقیم به سرمایه گذاران در صندوق زمین و ساختمان شمالغرب واریز می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر به تمامی پروژه‌ها نگاهی منطقی و محلی می‌شود و به نوعی بازاریابی محسوب می‌شود که ۱۰۰ درصد موفق است.

مدیر عامل فرابورس تصریح کرد:سال گذشته اولین صندوق زمین و ساختمان راه اندازی شد که تحول عظیمی در این حوزه ایجاد کرد در حال حاضر می‌توان این صندوق را به نوعی پیش خرید نام‌گذاری کرد.

هامونی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران در صندوق زمین و ساختمان شمالغرب حق تقدم در خرید واحدها دارند گفت: در پیش خرید امکان فسخ قرار داد وجود ندارد اما سرمایه گذاران در این صندوق می‌تواند در صورت عدم نیاز آن را فسخ نمایند.

براساس این گزارش؛ بلبلی رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با اشاره به اینکه تامین مالی در کشور به شدت مطرح است گفت: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی نقش به سزایی در پرداخت تسهیلات دارد و توانسته رکود پرداخت تسهیلات را بشکند.

وی درادامه افزود: بانک مسکن با ۱۲۶۰ شعبه در کشور تنها بانکی است که با پرداخت منابع خرد تسهیلات مشارکتی ساخت و خرید مسکن را پرداخت نماید.

بلبلی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات۸۰،۶۰ و ۴۰ میلیون تومانی درشهرهای مختلف و پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی ساخت پیشترفت خوبی را در این حوزه ایجاد کرده است.

رئیس هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری مسکن توضیح داد:بانک مسکن در طی این سال‌ها تجربه خوبی کسب کرده و نقش موثری در خروج از رکود داشته به طوری که ۱۳۴۰ میلیارد ریال تسهیلات پردخت کرده است.

وی یاد آور شد: از این میزان تسیهلات ۷۶ درصد مربوط به تسهیلات فروش اقساطی بوده و ۲۲ درصد از تسهیلات مربوط به مشارت مدنی در ساخت بوده است.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات