نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در یزد ساخته می‌شود

نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت ۶۵۰ مگاوات در یزد ساخته می‌شود

http://www.bananews.ir/مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد گفت: هم‌اکنون مجوز ساخت نیروگاه‌های خورشیدی به میزان ۶۵۰ مگاوات صادر شده و بخش خصوصی به‌صورت فعال در این زمینه فعالیت دارد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir  محمد حسین صباغ زادگان با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مصرف انرژی الکتریکی استان در بخش صنعت و معدن مصرف می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون شرکت برق منطقه‌ای ‌در استان ۲۰ مشترک بزرگ دارد که مصرف هر کدام بیشتر از هفت مگاوات است.

وی به اقدامات اساسی و زیربنایی انجام شده از سال ۸۶ تاکنون نیز اشاره کرد و گفت: تأمین برق پایدار و مستمر از اهداف شرکت برق منطقه‌ای یزد بوده است و خوشبختانه با تحقق این امر هم‌اکنون یکی از پایدارترین شبکه‌های برق کشور را در استان داریم. چهار نیروگاه تامین برق و پنج خط ۴۰۰ کیلوولت که به پنج نیروگاه استان‌های هم‌جوار ارتباط دارد، وظیفه پایداری شبکه را به‌عهده ‌دارند.

این مقام مسئول در صنعت برق استان، قدرت نیروگاه‌های نصب‌شده در کشور را بالغ ‌بر ۷۳ هزار مگاوات، عنوان و تصریح کرد: استان یزد با رتبه ۱۳ در کشور، ۲۰۰۰ مگاوات قدرت نصب‌ شده دارد و بیانگر این است که در آینده‌ای نزدیک، یزد به قطب تولید برق کشور تبدیل می‌شود.

وی، میزان تولید برق کشور در سال گذشته را ۲۶۷ میلیارد و ۱۷۸ میلیون کیلووات اعلام کرد و گفت: از این میزان هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات ساعت در یزد، تولید و رتبه هشتم کشور را نصیب استان کرده است.

صباق زادگان، مصرف انرژی در کل کشور در سال گذشته را ۲۱۸ میلیارد ۹۳۳ میلیون کیلووات ساعت، بیان و اظهار کرد: استان یزد با مصرف ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون کیلووات از لحاظ مصرف رتبه دهم در کشور را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته با اقدامات انجام ‌شده از جمله نیروگاه‌های احداث‌شده و ایجاد بستری مناسب برای خطوط ارتباطی با شبکه سراسری، ۲ میلیارد کیلووات ساعت به شبکه سراسری تحویل دادیم.

 

ایسنا

    نظرات