اجرای اجباری استاندارد برچسب انرژی ساختمان از ۹۶

اجرای اجباری استاندارد برچسب انرژی ساختمان از ۹۶

http://www.bananews.ir/مدیر بهینه‌سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت از تصویب استاندارد برچسب انرژی پنجره خبر داد و گفت: اجرای این استاندارد از ابتدای سال ٩۶ اجباری می شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.irایرج حامدی زاد اظهار کرد: به منظور انجام هماهنگی‌ها و بسترسازیهای لازم، اجرای استاندارد ملی برچسب انرژی پنجره ها از ابتدای سال ١٣٩۶ از سوی تولیدکنندگان پنجره اجباری است.

وی افزود: این استاندارد پس از طی مراحل تحقیق و آزمایشهای فنی و محاسبات تخصصی و نرم افزاری در جلسه های کمیته تخصصی استاندارد تایید شد و در نهایت، متن استاندارد برچسب انرژی پنجره در جلسه کمیته ملی استاندارد برچسب انرژی پنجره در محل شرکت بهینه سازی سوخت به اتفاق آرا مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

مدیر بهینه سازی انرژی در بخش ساختمان شرکت بهینه سازی مصرف سوخت یادآور شد: علاوه بر این شرکت، نمایندگان سازمان ملی استاندارد، وزارت نیرو و وزارت راه، مسکن و شهرسازی در این کارگروه حضور داشتند و متن مصوب استاندارد برچسب انرژی پنجره برای اخذ شماره ملی و اجرا در اختیار سازمان ملی استاندارد قرار گرفت.

حامدی زاد در ادامه به نقش شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در تدوین استانداردهای برچسب انرژی مصالح و تجهیزات انرژی بر ساختمان اشاره کرد و گفت: این شرکت براساس ماده ١١ قانون اصلاح الگوی مصرف، در ادامه تدوین استانداردهای برچسب انرژی مصالح و تجهیزات انرژی بر در بخش سوخت و احتراق به نمایندگی از وزارت نفت طرح تدوین استاندارد برچسب انرژی را از سال ٩٢ در دستور کار خود قرار داد و مسئولیت کارگروه تخصصی ماده ١١ را در این طرح برعهده گرفت.

وی با اشاره به سهم عمده‌ پنجره ها در میزان انتقال حرارت کلی ساختمان به پایگاه خبری وزارت نفت گفت: آگاهی رسانی به مصرف کنندگان درباره کیفی بودن مصالح عایقکاری حرارتی ساختمانی، میزان تاثیرگذاری آن در مصرف انرژی ساختمان و ایجاد زمینه رقابت در تولید محصولات با کیفیت بالا و منطبق با استانداردها برای تولیدکنندگان از موارد بسیار مهم در گسترش اقدامهای بهینه‌سازی مصرف انرژی ساختمان است.

حامدی زاد تأکید کرد: بخش ساختمان با سهمی حدود ۴٠ درصد کل مصرف انرژی کشور، بیشترین سهم مصرف انرژی را در کشوربه خود اختصاص داده است. بنابراین، انجام اقدامها و اجرای پروژه‌های بهینه سازی مصرف سوخت در این بخش حائز اهمیت و ضروری است.

 

ایسنا

    نظرات