خلاء نظام مهندسی ساختمان به درستی شناسایی شد/ با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی دیگر یک نفر نمی‌تواند همزمان «سیاست‌گذار٬ مجری و ناظر» باشد/ حمایت از ابلاغیه ضروری است

خلاء نظام مهندسی ساختمان به درستی شناسایی شد/ با ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی دیگر یک نفر نمی‌تواند همزمان «سیاست‌گذار٬ مجری و ناظر» باشد/ حمایت از ابلاغیه ضروری است

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ممنوعیت ابلاغیه صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان گفت: ابلاغیه اخیر کاری کرد سیاست‌گذار٬ مجری و ناظر یک نفر نباشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، حسین محمدزاده نتایج ابلاغیه صادر شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان را به نفع جامعه مهندسی دانست و اظهار کرد: بنده هم سابقه شهردار بودن دارم و هم عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بوده‌ام و نبود چنین ابلاغیه‌ای در سیستم نظام مهندسی احساس می‌شد به همین دلیل این اقدام را بسیار مثبت می‌دانم.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مهم‌ترین حسن این ابلاغیه مبنی بر منع شرکت و نامزدی کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها و شوراهای شهر در انتخابات هیئت مدیره و بازرسی سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان این است که دستگاه سیاست‌گذار دیگر نمی‌تواند همزمان مجری و ناظر باشند٬ افزود: با این ابلاغیه ممکن است عده‌ای برای حضور در انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی رد صلاحیت شوند اما باید این نکته را در نظر داشت که این مسئله که فردی در دو طرف یک میز بنشیند و هم سیاست‌گذار باشد و هم مجری قانون، زمینه فساد را ایجاد می‌کند. در واقع ابلاغیه اخیر کاری کرد سیاست‌گذار٬ مجری و ناظر یک نفر نباشد.

وی این ابلاغیه را اقدامی مهم در جهت مبارزه با فساد برشمرد و ادامه داد: این ابلاغیه مبنی بر منع کارکنان شهرداری‌ها، اعضای شورای شهر و کارکنان وزارت کشور از نامزدی و عضویت در هیئت مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، عضویت در شورای انتظامی و همچنین تصدی سمت بازرس است که از ورود افراد تصمیم‌ساز در بدنه اجرایی جلوگیری می‌کند. ضمن این‌که باید به نظر هیئت نظارت بر انتخابات احترام گذاشت.

محمدزاده با اشاره به شناسایی دقیق این خلا قانونی از سوی وزیر راه و شهرسازی گفت: باید از اجرای این ابلاغیه حمایت کرد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس تأکید کرد: این ابلاغیه به استقلال سازمان‌های نظام مهندسی کمک می‌کند و تمام افرادی که در مجلس سابقه فعالیت در نظام مهندسی و شهرداری را دارند با این ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی موافق هستند و از این تصمیم دفاع می‌کنند؛ البته این موضوع در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هنوز مطرح نشده است و نظرهای متفاوتی در این خصوص وجود دارد.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات