کاهش ۳۲درصدی تهیه نقشه‌های ساختمان در خراسان‌شمالی

کاهش ۳۲درصدی تهیه نقشه‌های ساختمان در خراسان‌شمالی

http://www.bananews.ir/رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌شمالی از کاهش ۳۲ درصدی تهیه نقشه‌های ساختمان در استان خبر داد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، علی اکبر رمضانی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۱۲۱ هزار مترمربع نقشه ساختمان تهیه شده است، اظهار کرد: طی پنج ماه نخست سال گذشته این میزان، ۱۸۰ هزار مترمربع بوده است.

به گفته وی، بیشترین کاهش تهیه نقشه در شهرهای بجنورد و اسفراین بوده است.

رمضانی با بیان اینکه این امر موجب بیکاری مهندسان شده است، ادامه داد: البته افزایش تعداد مهندسان نیز بر بیکاری این قشر تاثیرگذار بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تعداد مهندسان این حوزه در خراسان‌شمالی، تصریح کرد: حوزه عملکردی مهندسان ساختمان فقط تهیه نقشه نیست و می‌توان از دیگر ظرفیت آنها در دیگر بخش‌ها استفاده کرد اما این امر در این استان مغفول باقیمانده است.

رمضانی با اشاره به اینکه در بسیاری از مکان‌ها از افراد غیرمتخصص استفاده می‌شود، توضیح داد: به عنوان مثال در تغییرات داخلی و یا اصلاح بخشی از ساختمان بدون نظارت و نظرخواهی مهندسان انجام می‌شود این درحالیست که این تغییر در رفتار سازه تاثیرگذار خواهد بود و ممکن است لطمات جبران ناپذیری در پی داشته باشد. همچنین در حال حاضر تعداد زیادی از پروژه‌های شهرداری در حال اجرا است و از ظرفیت این سازمان استفاده نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌هایی همچون طلای سفید و هماگ در بجنورد اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هیچ اطلاعاتی در خصوص این پروژه‌ها ندارد و تاکنون مکاتباتی نیز در این خصوص انجام شده است اما هیچ پاسخی در خصوص اینکه مقررات ملی رعایت شده و یا خیر به سازمان داده نشده است.

 

ایسنا

    نظرات