لزوم ورود تکنولوژی خارجی به بخش مسکن

لزوم ورود تکنولوژی خارجی به بخش مسکن

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن بر لزوم ورود سرمایه و تکنولوژی خارجی به بخش ساخت و ساز در شرایط پساتحریم تاکید کرد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، سهیل آل رسول اظهار کرد: با توجه به فضای پساتحریم و رفت و آمد گروه‌های تجاری خارجی به ایران، دو اتفاق ناشی از این حضور باید در بخش مسکن رخ دهد؛‌ یکی جذب سرمایه‌های خارجی و دیگری انتقال تکنولوژی به بخش ساخت و ساز است.

وی افزود: رایزنی‌هایی که بعد از امضای برجام در بخش مسکن صورت گرفته بیشتر از سوی وزارت راه و شهرسازی بوده و سازمان نظام مهندسی به عنوان متولی بخش ساخت و ساز در این زمینه منفعل عمل کرده و گزارشی در این خصوص به جامعه صنفی و مهندسان ارایه نشده است.

این عضو هیات مدیره کانون مهندسان فارغ‌التحصیل دانشکده فنی تبریز با بیان این‌که دولت هرآن‌چه داشته در مسکن مهر هزینه کرده است، گفت: رونق بخش مسکن با منابع مالی دولتی تقریبا غیرممکن است. پس باید به سمت جذب سرمایه‌گذاری خارجی برویم و در عین حال از طریق انتقال مدیریت ساخت، هزینه‌ها را بهینه کنیم.

آل رسول به فاصله‌ی تکنولوژی بخش ساخت ساز در کشور با استانداردهای روز دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: ساخت و ساز در کشور ما از چند جنبه محیط زیست، صرف آب زیاد در پروژه‌های ساختمانی و نیز مدیریت مصرف انرژی در ساختمان دچار مشکل است. ما در مصرف برق و آب خانگی با استانداردهای روز دنیا خیلی فاصله داریم که باید این شکاف برداشته شود.

به گفته وی ما هم‌اکنون واردکننده محصولات نهایی بخش ساخت و ساز هستیم اما تکنولوژی را وارد نمی‌کنیم. لذا انتظار این است که در فضای پساتحریم به سمت ورود دانش و تکنولوژی‌های مدرن برویم.

 

ایسنا

    نظرات