روزهای پاییزی بازار مسکن/ بنگاه‌های املاک خالی از مشتری

روزهای پاییزی بازار مسکن/ بنگاه‌های املاک خالی از مشتری

http://www.bananews.ir/در حالی پاییز سال ۹۴ آغاز شده است که تغییری در بازار مسکن ایجاد نشده و بنگاه‌های املاک روزهای کم مشتری را تجربه می‌کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir با نگاهی به بنگاه‌های املاک در شهر تهران می‌توان دید که اغلب مشاوران املاک به خصوص در بنگاه‌های کوچک تقریبا روزهای کم مشتری را سپری می‌کنند و ممکن است در طول روز به جز چند مشتری که از قیمت‌ها می‌پرسند، مشتری جدی به آنها مراجعه نکند.

هرچند که متقاضیان مسکن در شهر تهران زیاد است اما اغلب بودجه کافی را برای خرید ندارند، بنابراین نمی‌توانند وارد بازار خرید مسکن شوند. در این میان، عده‌ای که پس اندازی دارند با فروش خانه فعلی خود به قصد خرید خانه‌ای دیگر وارد بنگاه‌های املاک می‌شوند.

همچنین برخی از متقاضیان هم به دنبال خرید آپارتمان‌های کوچک هستند، به همین دلیل بازار فروش این خانه‌ها به نسبت دیگر آپارتمان‌ها بهتر است، چرا که متقاضیان توانایی مالی بیشتری برای حضور در این بازار دارند. البته تعدادی هم که توانایی مالی بیشتری دارند، در بازار حضور دارند تا در شرایط نوسان کمتر بازار، خانه دیگری را خریداری کنند.

براین اساس، پاییز سال ۹۴ هم در حالی شروع شده است که همچنان خریداران و فروشندگان به دلایل مختلف وارد بازار مسکن نشده‌اند، و حتی متقاضیان واقعی هم توانایی مالی ورود به بازار مسکن را ندارند، بنابراین تغییر چندانی در وضع بازار به وجود نیامده است.

هرچند که وزارت راه و شهرسازی با وام‌های جدید ۸۰ میلیونی سعی کرده تا متقاضیان را به آینده بازار مسکن امیدوار کند اما تا زمانی که متقاضیان، وام‌های جدید را دریافت نکرده و وارد بازار نشوند، نمی‌توان آثار این تغییرات را در متقاضیان بازار مسکن مشاهده کرد، چرا که به نظر می‌رسد استقبال چندانی هم از این وام ها صورت نگرفته است.

قیمت برخی واحدهای ۵۰ متری در تهران

براساس گزارش میدانی در فردوس غرب واحد ۵۰ متری یک خوابه طبقه اول و ۸ واحدی، بازسازی شده با قیمت ۲۰۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در خانی آبادنو شهرک شریعتی واحدی ۵۰ متری طبقه سوم، ۱۳ سال ساخت ۱۱۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

در محله زعفرانیه آپارتمانی ۵۰ متری متری ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در پیروزی خیابان طبرسی واحدی ۴۸ متری تکواحدی طبقه اول با انباری متری ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

آپارتمانی ۴۷ متری در جنت آباد طبقه دوم بازسازی شده ۱۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در خیابان نیرو هوایی واحدی ۵۰ متری طبقه چهارم با انباری ۱۵۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

همچنین واحدی ۴۷ متری، یک خوابه و نوساز در خزانه بخارایی متری ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و در تهرانپارس بلوار پروین آپارتمان ۵۰ متری ۱۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در نارمک تلفنخانه هم واحدی ۵۰ متری با عمر ۷ ساله با پارکینگ و انباری ۲۱۸ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در زعفرانیه واحدی با همین متراژ و نوساز با پارکینگ و انباری، ۴۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

 

مهر

    نظرات