کارگاه‌ها بتن را با حداقل کیفیت تولید می‌کنند

کارگاه‌ها بتن را با حداقل کیفیت تولید می‌کنند

http://www.bananews.ir/رئیس انجمن بتن با انتقاد از عدم نظارت سازمان نظام مهندسی و شهرداری‌ها در تولید بتن، اظهار داشت: کارگاه‌ها با حداقل کیفیت، بتن تولید می‌کنند.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)،  هرمز فامیلی در نشستی خبری با اشاره به برگزاری مراسم روز بتن در ۱۶ مهرماه، اظهار داشت: انجمن بتن ایران هر ساله در این روز مراسمی را تحت عنوان روز بتن برگزار می کند تا به مشکلات این صنعت در کشور بپردازد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این مراسم افزایش کیفیت این محصول در ساخت و ساز کشور است، افزود: امسال همایش روز بتن با موضوع دانشگاه و صنعت بتن برگزار می شود و امیدواریم که این حلقه مفقوده بین دانشگاه و صنعت برطرف شود.

رئیس انجمن بتن با اشاره به توانایی بالای دانشجویان در تولید بتن‌های با کیفیت بسیار بالا، عنوان کرد: در دانشگاه ها بتن‌های فوق توانمند در حد کشورهای پیشرفته ساخته می شود اما در کارگاه های ما برای ساخت بتن با قدرت ۳۰۰ کیلو در سانتیمتر مربع مشکل دارند.

فامیلی با بیان اینکه در کشورهای پیشرفته بتن‌هایی با قدرت یک‌هزار و ۲۰۰ کیلو در سانتیمتر ساخته می شود، اظهار داشت: در دانشگاه ها مشکل برنامه های آموزشی داریم و سرفصل‌های دروس برای ۶۰ تا ۷۰ سال قبل است و علی رغم پیشرفت ها در این بخش نتوانستیم برنامه های خود را به‌روز کنیم.

وی با اشاره به مشکلات صنعت بتن در کشور، توضیح داد: یکی از مشکلات مهم، نظارت در تولید بتن است، چراکه نظارت درستی بر تولیدات بتن انجام نمی‌گیرد و مهندسان و ناظران ساختمان هم بدون توجه به کیفیت، بتن‌ها را تایید می کنند.

رئیس انجمن بتن با انتقاد از اینکه آزمایشگاه‌های کنترل کیفیت ضوابط خاصی ندارند، ادامه داد: متاسفانه افراد بی‌تجربه مسئولیت کار را برعهده دارند در حالی که باید افراد متخصص در این حوزه فعال باشند.

فامیلی با اشاره به طرح موضوع بتن ۱۴۰۴ در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، تصریح کرد: از سال گذشته این موضوع مطرح و بخشی از آن هم عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه اعضای انجمن بتن در حال نزدیک شدن به ۱۰ هزار نفر است، اظهار کرد: شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی در آزمایشگاه‌های کنترل کیفی بتن باید نظارت داشته باشند اما متاسفانه این نظارت به درستی انجام نمی شود.

 

مهر

    نظرات