مشکلات مسکن مهر ناشی از قراردادهای مجهول دولت گذشته است/ استیضاح آخوندی به صلاح کشور نیست/ کسی در دولت و مجلس نیست که از محدودیت اعتبارات بی‌خبر باشد

مشکلات مسکن مهر ناشی از قراردادهای مجهول دولت گذشته است/ استیضاح آخوندی به صلاح کشور نیست/ کسی در دولت و مجلس نیست که از محدودیت اعتبارات بی‌خبر باشد

http://www.bananews.ir/نماینده مردم مرودشت٬ ارسنجان و پاسارگارد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز همه وزارتخانه‌ها در حال تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ و تنظیم قانون برنامه ششم توسعه هستند گفت: به هیچ عنوان استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح مردم و کشور نیست.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محمدمهدی برومندی درباره استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: از مخالفان سرسخت این استیضاح هستم و حتما برای اعلام مخالفت در صحن علنی ثبت‌نام می‌کنم. این دیدگاه من است و از این دیدگاه با قدرت و همراه با مستندات قانونی دفاع می کنم.

وی با تشریح علت مخالفت خود با طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی افزود: هم اکنون کشور به لحاظ بودجه‌ای در شرایط سختی قرار دارد و کسی در دولت و مجلس نیست که نداند وضعیت تخصیص اعتبارات عمرانی چگونه است. سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با وجودی که ۶ ماه از سال گذشته اما فقط چند درصد قلیل از منابع قانون بودجه را توانست به منظور پیشبرد پروژه‌های عمرانی به وزارت راه و شهرسازی اختصاص دهد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به محدودیت‌های اساسی و مهم وزارت راه و شهرسازی در بحث تأمین مالی تأکید کرد: مسئله بودجه در یک وزارتخانه عمرانی بسیار کلیدی و حائز اهمیت است اما با وجود کمبود شدید اعتبارات حجم کارهای انجام شده در حوزه راه و شهرسازی قابل ملاحظه است.

وی افزود: مطالبات پیمانکاران نشان می‌دهد که وزارت راه و شهرسازی تحت هیچ شرایطی با وجود تنگناهای بودجه‌ای از خدمات عمرانی خود کناره‌گیری نکرد بلکه پروژه‌ها را با قدرت پیگیری کرد و پیش برد.

برومندی یادآور شد: باید توجه داشت که در نیمه اول سال و حداکثر تا پایان مهر و آبان می‌توان کارهای عمرانی به ویژه راه‌سازی و ترمیم و اصلاح جاده‌ها را دنبال کرد حال آنکه استیضاح دکتر آخوندی ترمز وزارت راه و شهرسازی را برای انجام خدمات عمرانی و تکمیل پروژه‌ها آن هم در فرصت محدود باقی‌مانده تا پایان فصل عمرانی می‌کشد و این فعالیت‌ها را متوقف می‌کند که این مسئله هزینه‌های هنگفتی را به کشور و ملت تحمیل خواهد کرد.

نماینده مردم مرودشت٬ ارسنجان و پاسارگارد در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعات مربوط به مسکن مهر از محورهای استیضاح وزیر راه و شهرسازی است حال آنکه دکتر آخوندی در مسکن مهر به هیچ وجه مقصر نیست. در حوزه انتخابیه من یعنی مرودشت ۲ پروژه ۱۰۴۰ واحدی و ۱۲۸۰ واحدی مسکن مهر ساخته شد که همه قراردادها و اقدامات برای دوره‌ای است که آقای آخوندی وزیر نبود.

وی افزود: همه مشکلات مسکن مهر مربوط به نوع عملکرد دولت دهم است به عبارت دیگر هر مشکلی که امروز وجود دارد مربوط به نوع و مجهول بودن قراردادها است که همین مسئله مشکلاتی را بین پیمانکار و مردم ایجاد کرده است. در مجموع معتقدم مسکن مهر در دولت گذشته بر بستر درست و قانونمند اجرا نشد و همین مسئله تخلفات و سوءاستفاده‌های زیادی را به همراه داشت که دود آن به چشم مردم رفت و سنگینی رفع مشکلاتش بر دوش دکتر آخوندی گذاشته شد.

برومندی تأکید کرد: با وجود همه مشکلات مسکن مهر، وزارت راه و شهرسازی امروز اهتمام جدی به تکمیل این پروژه دارد و هر بار که جلساتی با مسئولان وزارتخانه می گذاریم شاهد پیگیری‌های جدی هستیم و آنها نهایت مساعدت را در این زمینه انجام می‌دهند تا مشکلات را حل و فصل کنند.

نماینده مردم مرودشت٬ ارسنجان و پاسارگارد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بحث مهم دیگر این است الان همه وزارتخانه‌ها در حال تنظیم لایحه بودجه سال ۹۵ و تنظیم قانون برنامه ششم توسعه هستند بنابراین امروز به هیچ عنوان استیضاح وزیر راه و شهرسازی به صلاح مردم و کشور نیست.

 

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

    نظرات