ساخت بتن C50 تا سال ۱۴۰۴

ساخت بتن C50 تا سال ۱۴۰۴

http://www.bananews.ir/دبیر سیزدهمین همایش روز بتن گفت: تا سال ۱۴۰۴ با ساخت بتن ۳۰۵۰ مقاومت ساختمان‌ها ۵۰ برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir هرمز فامیلی رئیس انجمن بتن ایران با بیان اینکه هر ساله در شانزدهم مهر ماه انجمن بتن همایشی به مناسبت بزرگداشت استاد احمد حامی برگزار می‌کند، گفت: هدف از برگزاری این همایش افزایش اطلاع عموم مردم در مورد بتن به عنوان برترین مصالح ساختمانی و استفاده بهتر از این فرآورده است.

وی در ادامه افزود: هر ساله برای روز بتن موضوعی را انتخاب می‌کنیم تا بهتر بتوانیم آن را ارائه دهیم امسال موضوع این همایش دانشگاه و صنعت بتن است.

فامیلی تصریح کرد: علت انتخاب این موضوع آن بود که مشاهده شده آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد با صنعت ساختمان بسیار متفاوت است و بتن در صنعت ساختمان تبدیل به یک حلقه مفقوده شده و در آنجا به خوبی اطلاعات بتن انتقال داده نمی‌شود.

رئیس انجمن بتن یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه‌ها در بحث دانش به مرحله فوق توانمند رسیده‌اند و همپای تکنولوژی روز دنیا دانشگاه‌ها پیشرفت داشته‌اند اما در موضوع بتن کمی عقب مانده‌اند.

فامیلی اظهار داشت: متأسفانه این موضوع در حال حاضر جدی گرفته نشده و دانشگاه‌ها همچنان از دانش‌های گذشته سایر کشورها مانند فرانسه و بلژیک در حوزه بتن استفاده می‌کنند که باید هر چه سریع‌تر بتوانیم در این حوزه نیز پیشرفت کنیم.

فامیلی یادآور شد: نظارت بر صنعت بتن بسیار ضعیف است و ما ناظر امضافروشی توسط ناظران هستیم که متأسفانه بدون توجه به کار و ساختمان اقدام به امضای پایان کار ساختمان می‌کنند.

وی گفت: متأسفانه نمونه‌برداری برای تأیید کیفیت بتن انجام نمی‌شود و در حال حاضر افراد بی‌تجربه مسئولیت آزمایشگاه کنترل کیفی را در اختیار قرار گرفته‌اند که این موضوع بسیار بدی در این حوزه است.

در ادامه موسی کلهری دبیر سیزدهمین همایش روز بتن با اشاره به اینکه انجمن بتن ایران در نظر دارد همانند سال‌های گذشته در روز شانزدهم مهر ماه سیزدهمین همایش روز بتن را در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار کند، گفت: دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و همکاری بین این دو نهاد شرط لازم برای موفقیت و شتاب بخشیدن به فرآیند توسعه ملی است.

کلهری با اشاره به اینکه الگوهای پیوند و ارتباط دانشگاه و صنعت به میزان زیادی تحت تأثیر عوامل درون و برون سازمانی صنعت و دانشگاه است گفت: اما نقش انجمن‌های علمی، تخصصی و صنفی نقش موثر و مهمی دارد بنابراین انجمن بتن ایران محور اصلی سیزدهمین همایش بتن، صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در مسابقات و المیپادهای علمی، کنفرانس‌های علمی، داخلی و خارجی نشریات بین‌المللی شاهد رشد فزآینده دانشگاهیان ایرانی اعم از استاد و دانشجو هستیم.

کلهری با اشاره به اینکه بارها در کنفرانس ملی بتن ایران تأکید و تأیید شده است که ما در حال حاضر در حال حرکت در مرزهای دانش هستیم اما متأسفانه نتایج و اثرات این پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کمتر در ساخت و سازهای متعارف شهری و زیربنایی دیده می‌شود.

دبیر سیزدهمین همایش روز بتن اظهار داشت: در نظر داریم میزگرد تخصصی با محوریت همکاری دانشگاه و صنعت بتن را با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران ذی‌صلاح در حوزه صنعت و دانشگاه برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد تا سال ۱۴۰۴ بتن C50 را که در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا به عنوان یک بتن معمولی استفاده می‌کنند را به نتیجه برسانیم که این موضوع می‌تواند مقاومت ساختمان‌ها را ۵۰ برابر افزایش دهد.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات