مشکلات مسکن مهر معلولان از نظام مهندسی ساختمان نشأت می‌گیرد

مشکلات مسکن مهر معلولان از نظام مهندسی ساختمان نشأت می‌گیرد

http://www.bananews.ir/مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر تمامی واحدهای مسکن مهر معلولان دارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور باید پیگیر این مشکلات باشد.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، احمد اصغری مهرآبادی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مسئولیت وزارت راه و شهرسازی ساخت واحدهای مسکن مهر را بر عهده دارد، گفت: این وزارتخانه در برنامه‌های خود ساخت مسکن برای معلولان، جوانان و میانسالان و تمامی اقشار جامعه در نظر دارد.

وی در خصوص مسکن مهر معلولان گفت: برای مسکن مهر معلولان با سازمان بهزیستی قرارداد و تفاهم‌نامه‌ای بسیاری را منعقد کرده‌ایم که در قالب آن برای معلولان بهزیستی واحدهایی را واگذاری کنیم.

مهرآبادی یادآور شد: سازمان بهزیستی نیز متعهد شده است که تا سقف ۱۰ میلیون تومان علاوه بر تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بانک مسکن به متقاضیان معلول تسهیلات پرداخت کند.

وی توضیح داد: وزارت راه و شهرسازی نظارت عالیه بر تمامی واحدهای مسکن مهر به خصوص معلولان دارد و سازمان نظام مهندسی کشور با داشتن یک ناظر مقیم تمامی مشکلات مسکن مهر معلولان را پیگیری می‌کند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر با اشاره به اینکه در گذشته تسهیلات بانکی ۲۰ میلیون تومان برای سنتی‌سازی، ۲۲ میلیون تومان برای نیمه صنعتی و ۲۵ میلیون تومان برای صنعتی‌سازی پرداخت می‌شد، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته تسهیلات را به ۲۵ میلیون تومان رساندیم و امسال نیز با همکاری شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی تسهیلات مسکن مهر را امسال به ۳۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

مهرآبادی یادآور شد: در سال ۹۳ با افزایش قیمت مصالح ساختمانی بسیاری از انبوه سازان خواستار افزایش قیمت مسکن‌های مهر شدند که در نهایت با افزایش تسهیلات موافقت شد.

وی با اشاره به اینکه در دولت قبل این افزایش تسهیلات تصویب شده بود گفت: در دو مقطع این موضوع در شورای پول و اعتبار تصویب شد که در مرحله اول دی ماه سال گذشته تنها برای ۲۷۰ هزار واحد مسکن مهر این تسهیلات در نظر گرفته شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن مهر توضیح داد: ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که با پیگیری‌های دوباره خوشبختانه تسهیلات هزار میلیارد تومان افزایش یافت و به ۵۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات