جنگل‌ها محل تنفس زیستگاه ایران است

جنگل‌ها محل تنفس زیستگاه ایران است

http://www.bananews.ir/پدیده زمین خواری بیشتر در جنگل‌های شمال کشور و استان‌های شمالی بروز می‌کند اما در شهرهایی نظیر کرمانشاه، کردستان، استان‌های غربی و همدان زمین خواری نیز دیده می‌شود.

به گزارش بنانیوز(BanaNews.ir)، محبی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل پاره‌ای از ملاحظات و بی‌توجهی‌های قانون و بعد از مصاحبت با مجلس پدیده شوم زمین خواری در تخریب سازمان محیط زیست اتفاق افتاده است.

وی افزود: معمولاً پدیده زمین خواری در جنگل‌های شمال کشور و استان‌های شمالی بیشتر بروز پیدا می‌کند زیرا جنگل‌ها محل تنفس زیستگاه ایران است و ریه ایران تلقی می‌شود.

وی بیان کرد: این پدیده در سایر استان‌هایی از جمله کرمانشاه، کردستان، استان‌های غربی و همدان اتفاق افتاده اما در استان‌های شمالی به دلیل طبیعت و نزدیکی به پایتخت کشور به زمین خواری به مراتب بیشتر دیده می‌شود.

عضو کمیسیون عمران اظهار داشت: بعضی از افراد سودجو بهترین و مرغوب‌ترین زمین‌ها کشاورزی در حاشیه استان‌ها را تخریب کردند در واقع این پدیده متأسفانه اگر چه منابع طبیعی و موارد ان را شامل می‌شوند اما زمین‌های کشاورزی مرغوب را به دلیل سودجویی‌های خود تبدیل به آپارتمان و ساختمان کردند.

وی افزود: پدیده کوه خواری نیز بعد از پدیده زمین‌خواری یکی دیگر از معضلات است که افراد سودجو را ترغیب به ساخت و سار و ساختمان و ویلا در این مکان‌ها می‌کند.

 

باشگاه خبرنگاران

    نظرات